Pénzcentrum • 2010. augusztus 26. 11:02
A hét eleje óta lehetőség van az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaira vonatkozó igények elektronikus úton, ügyfélkapun keresztüli eljuttatására a regionális egészségbiztosítási pénztárakhoz.
Az újítás minden bizonnyal nagy könnyebbséget jelent majd a foglalkoztatóknak és magánszemélyeknek egyaránt. A táppénz, baleseti táppénz, gyermek ápolása címen igénybe vehető táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, valamint gyermekgondozási díj iránti igény elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapus regisztrációra van szükségük az ügyfeleknek, melyet az önkormányzatoknál lehet személyesen elvégezni. Ezen kívül az illetékes regionális egészségbiztosítási pénztárnál is szükséges a regisztráció.
Az OEP elektronikus nyomtatványai az elektronikus adóbevallásokból és más elektronikus APEH nyomtatványokból már sokak számára jól ismert Általános Nyomtatványkitöltővel (ÁNYK) tölthetők ki. A nyomtatványok, a használati és kitöltési útmutatók az egészségbiztosítási pénztár honlapjáról érhetők el.