MTI • 2010. augusztus 3. 08:32
A projekt elindulása után közel két évvel, kilenc hatóság közreműködésének eredményeként megvalósult az egyablakos vámügyintézés - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) hírleveléből.
A fejlesztés során a hatóságok korszerűsítették az engedélyek kiadását támogató informatikai rendszerüket, valamint elektronikus ügyfélkapcsolatot alakítottak ki az engedélyezési eljárásban.
Az engedélyek és igazolások kiadása továbbra is a jelenleg érvényes jogszabályok által kijelölt hatóságok feladata marad, azonban a hatóságok az engedélyadatokat elektronikusan bocsátják a vámhatóság rendelkezésére, és a vámhatóság is elektronikusan közli a hatóságokkal az engedélyek felhasználási adatait.
Ennek következtében a vámhatóság tervei szerint javul az eljárások hatékonysága, és felgyorsulnak a vámügyintézéshez kapcsolódó információs folyamatok. Korszerűbbé válik továbbá az export- és importengedélyezési eljárás és a kapcsolódó egyéb eljárások a most bevezetett informatikai megoldások, nyilvántartó rendszerek és a digitális kommunikáció révén.
A vámeljáráshoz és árumozgáshoz kapcsolódó résztevékenységek jelentős része egy csatornán keresztül elintézhető, amelynek során az ügyfelek csak a vámhatósággal, mint központi egyablakos hatósággal kerülnek közvetlenül kapcsolatba; az ügyfelek a vámeljárásban érintett többi hatóságnál is használhatnak elektronikus nyomtatványokat; a vámeljárásokban érintett hatóságok közötti adatforgalom egységes elektronikus csatornán keresztül zajlik; az ügyfélnek nem kell részt vennie a vámhatóság és a vámeljárásban érintett többi hatóság közötti adatforgalom lebonyolításában - ismerteti a PwC.