Pénzcentrum • 2010. április 14. 08:47
Előreláthatólag szeptember 15-e után lehet csak az ügyintézési díjakat bankkártyával fizetni a közigazgatásban, miután néhány hónapot csúsznak az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) programozási munkálatai.
Az eredeti tervek szerint az EFER programozási és testreszabási szakaszának március 30-án kellett volna lezárulnia, ám külső okok miatt ezt 2010. július 31-re halasztották a fejlesztők. Az új határidőt követően a projekt konzorciumi tagjainak - az APEH-nak, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEK-KH), a MEH-nek és a VPOP-nak - a rendszer kiépítésének befejezéséig, 2010. szeptember 15-ig kell az EFER-hez illeszteni a saját intézményi rendszereiket és csatlakozni a központi elektronikus fizetési szolgáltatáshoz - írja a Napi Gazdaság.
Amennyiben minden a tervek szerint alakul szeptember 15-e után a közigazgatás ügyfelei mind személyes megjelenés esetén, mind pedig elektronikus ügyintézés keretében fizethetnek majd bankkártyával. A rendszer bevezetése egyszerre gyorsítja és olcsóbbá is teszi a közigazgatást, mivel az ügyfeleknek postai sorban állási időt, az államnak pedig jelentős tranzakciós költséget spórol.
Az EFER kiépítése része az Európai Unió által támogatott Elektroniukus Közigazgatás Operatív Programnak, a projekt teljes értéke nagyjából négymilliárd forint. Az EFER megvalósítását a közbeszerzési eljáráson nyertes Getronics Magyarország Kft. végzi alvállalkozók bevonásával. A kiépítés költségvetésének 70 százaléka magyar szakértők és informatikusok munkájának fedezetére szolgál és mindössze 30 százalékot tesz ki a technológiai import.