Pénzcentrum • 2010. március 3. 11:32
Új rendelet lépett érvénybe 2009 végén, amely szerint az üzletszerűen végzett társasházkezelői, ingatlankezelői, ingatlanközvetítői, illetve ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenységet végzőknek rendelkezniük kell az Országos Képzési Jegyzékben meghatározott megfelelő szakképesítéssel. A szabályzat szerint mindezt legkésőbb május 10, illetve május 25-ig kell megszerezniük.
A tavaly év végén életbe lépett változások szerint a társasházkezelői, ingatlankezelői, illetve az ingatlanközvetítői tevékenységet üzletszerűen végzőknek rendelkezniük kell az Országos Képzési Jegyzékben meghatározott megfelelő szakképesítéssel. Amennyiben ezt a tevékenységet, szolgáltatást gazdálkodó szervezet végzi, úgy a gazdálkodó szervezet legalább egy közreműködő tagjának vagy alkalmazottjának rendelkeznie kell a megfelelő szakképesítéssel. A szolgáltatást nyújtóknál az illetékes jegyző évente legalább egy alkalommal ellenőrizni fogja a tevékenység folytatásához szükséges adatokban bekövetkezett változást.
Az új szabályok életbelépésével sokan lesznek kénytelenek ismét beülni az iskolapadba, mivel ezentúl a gazdálkodó szervezetekről az okmányirodák nyilvántartást fognak vezetni. A társasházkezelői, ingatlankezelői, ingatlanközvetítői és az ingatlanvagyon-értékelő tevékenységüket a rendelet hatályba lépése óta megkezdők csak az előírások teljesítését követően kezdhetik meg tevékenységüket - mondta Kiss János Tamás, a Perfekt Zrt. cégvezetője.
A tevékenységet jelenleg is folytató gazdálkodó szervezeteknek 2010. május 10-ig illetve május 25-ig kell nyilvántartásba vetetniük magukat. A nyilvántartás közérdekű adatai nyilvánosan is elérhetőek lesznek.