Kuglóf és bor: a legnépszerűbb céges ajándékok

Pénzcentrum2009. december 7. 09:32

Manapság már közel sem annyira szezonális a céges reprezentációs célú ajándékozás, mint öt évvel ezelőtt volt, amikor is a piacon működő vállalkozások a forgalmuk ötven százalékát hozták a decemberi időszakban-írja a Napi Gazdaság.

Ma már a nagyjából 10 milliárd forint forgalmú szegmens jelentősebb részét az évközi reprezentációs költségek adják, karácsonyra a bevételek 30 százaléka marad.

Az is gyakran előfordul - és nem csupán a válság miatt -, hogy a cégek annyira megvágják a repibüdzsét, hogy az üzleti partnereknek csak egy szépen "becsomagolt" elektronikus levél jut.

Továbbra sem ritka, hogy a nagyobb vállalatok több millió forintot költenek el a piacon, de a cég kiterjedt partneri hálózatára tekintettel ebbe legfeljebb egy palack bor fér bele fejenként. A cégek többsége jellemzően néhány százezer forintot szán a célra, a köztes érték félmillió forint körül alakul és majdnem mindig valami egyedire, az átlagostól eltérőre vonatkozik.

Tény azonban, hogy a fejenként számolt maximum 2-4 ezer forintos értékhatárba különleges ajándék nem nagyon fér bele. Tihanyi Gábor, a Prestige Present Kft. egyik tulajdonosa szerint az utóbbi időben a borok, kuglófok, sütemények és prémium csokoládék a legkedveltebb ajándéktárgyak.

Címkék: