Pénzcentrum • 2009. július 10. 14:02
A büszkeség legméltóságteljesebb megjelenési formája egy belső érzés, mely nehezen fejezhető ki pénzben, de gyakran még szavakban is. Mégis ez az érzés lehet a dolgozók legfőbb motiváló tényezője, amely az egyén elkötelezettségének érzelmi kifejezését jelenti.
Egy amerikai tanulmány szerint a büszkeség kialakításának képessége egyre meghatározóbbá válik a vállalat sikere szempontjából, ez a feladat pedig a HR-re vár. A humán erőforrás vezetőknek meg kell találni az alkalmazottak érzelmeihez és tudatához vezető utat. Az embereik büszkeségét sikeresen kiépítő vezetők ugyanis versenyelőnyre tehetnek szert, ami nem elhanyagolandó a jelen gazdasági helyzetben.
Hazánkban még mindig elterjedt nézet, hogy az alkalmazottak leghatékonyabban munkabérrel, illetve bér jellegű juttatásokkal motiválhatók, pedig igazán a szervezeti kultúra és a társas kapcsolatok ösztönzik jobb munkára az embereket - állította korábban a Motivit munkahelyi elégedettség és motivációs felméréseire hivatkozva. És most itt van egy újabb elmélet, amely szerint a büszkeség a leghatékonyabb motiváló erő. Gondoljunk csak azokra a munkavállalókra, akik büszkén viselik cégük emblémáját (GE, Budapest Bank, IBM, MOL, OTP stb.) és minden nap úgy indulnak munkába, hogy büszkeséggel tölti el őket maga a tény, hogy ahhoz a munkahelyhez tartoznak. Így a rázósabb napokat, nehezen kezelhető ügyfeleket, költségcsökkentési terveket is jobban viselik és teljesítményük is nagyobb.
A cikk kattintás után folytatódik!