Akcióznak az áruházak az áfaemelés ellen

Világgazdaság2009. július 1. 08:32

Gőzerővel készültek a kiskereskedők a mától érvényes új, 25 százalékos általános áfakulcs-ra: rendkívüli boltbezárás, tömeges átcímkézés, pénztárgépek átállítása volt az éjjel. Az áfaemelés azonban nem feltétlenül jelent egyben drágulást is.

Magyarország piacvezető cipőkereskedelmi lánca, a Deichmann azt ígéri a vásárlóknak, hogy az áfa növekedése ellenére sem emelnek árat. A cég kötelezettséget vállal arra, hogy év végéig stabilan tartja az árait.

A Tesconál már 2 hónapja készültek az átállásra: informatikai oldalon és a polcok címkéiben is változtatni kellett. A Tesco június folyamán biztosan indít olyan akciókat, amelyek arra építenek, hogy az árak az adott termékeknél még az alacsonyabb áfa alatt megszokottnál is kedvezőbbek lesznek.

A Metro áruházakban az akcióváltással kötik össze az árváltozásokat: legutóbbi katalógusuk épp máig volt érvényes. Termékenként változó, hogy mennyire építik be az árakba az áfaemelést, de akciók náluk is lesznek.

Címkék: