Júliustól indul az APEH telefonos ügyintézés!

Pénzcentrum2009. március 13. 08:15

Bizonyos egyszerűbb ügyekben júliustól telefonon is eljárhatnak az adózók - az erről szóló rendeletmódosítás tegnap jelent meg a Magyar Közlönyben.

Eddig a telefonos ügyintézés csak a tájékozódás szintjén működött, mert a hivatalos eljárásrend szerint személyesen, papíralapon vagy elektronikus úton lehetett csak ügyet intézni. Júliustól azonban az olyan egyszerűbb ügyekben, ahol nem szükséges feltétlenül a személyes jelenlét, telefonon is kezelhetők a problémák.

Tipikusan ebbe a körbe tartozik a folyószámlával, folyószámla-kivonatokkal kapcsolatos egyedi tájékoztatás, de telefonon is lehet majd kérni az egyes adónemek közti átvezetést. Szintén telefonon intézhető majd a változás-bejelentés, de akár a hibás bevallás bizonyos javítása. Az első telefonos ügyindítás előtt mindenképp regisztráltatnia kell magát az adózónak vagy képviselőjének.

Az erről szóló nyomtatványt írásban vagy elektronikusan is el lehet küldeni. A szabályok szerint az adózással kapcsolatos eljárásokat öt évre visszamenőleg kell megőrizni, s nem lesz ez másképp a telefonon intézett ügyekkel sem. Amellett, hogy minden beszélgetést rögzít majd a hivatal, a beszélgetéseket archiválni és tárolni is fogja.

Címkék: