Pénzcentrum • 2024. június 26. 19:35
A friss adatok szerint a magyar lakosság körében több követelést zárnak le jogi beavatkozás nélkül az adott évben, mint 5 évvel ezelőtt.
Az EOS Csoport magyarországi leányvállalata legfrissebb kutatásában jogi szempontból vizsgálta a 2023-as portfólióban szereplő követeléseket az előző év, valamint a 2019-es, világjárványt megelőző adatokhoz viszonyítva. Kiderült többek között, hogy 2019-ben a vásárolt követelések 56%-a került jogi eljárás alá, ez az arány 2022-ben 44,3%-ra csökkent, és 2023-ban tovább konszolidálódott 43,8%-ra.
Az elmúlt öt évben tapasztalt jogi folyamatra küldött követelések számának csökkenése több tényező eredménye, amelyek összességében hoztak pozitív változást a kintlévőség-kezelő vállalat portfóliójában. Módosítások történtek a szabályozási környezetben és a jogi gyakorlatban is, amelyek befolyásolták a követeléskezelési stratégiákat.
Ha más irányból közelítjük meg a számokat, akkor 2019-ben az ügyek 21,1%-át, míg 2022-ben az esetek 29,5%-át sikerült lezárni jogi beavatkozás nélkül az adott évben. 2023-ban a követelések 14%-a nem került jogi szakaszra, de itt fontos megjegyezni, hogy számos ügymenet még nyitott, és folyamatban van a kezelésük.
Sokkal nagyobb hangsúlyt fektettünk például a fokozatosságra és a kockázatkezelésre, különösen az ügyek kezelésének korai szakaszában. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy az esetek egy részét a jogi folyamatba való bevonás előtt, az ügyfél együttműködésével kezeljük, ezzel megkímélve az adósokat a jelentős többletköltségektől és az időigényes jogi eljárásoktól
– mondta el dr. Varga Dávid, az EOS igazgatója.
Az előzetes elemzések, a jobb minőségű adatok és az ügyfelekkel folytatott szorosabb kommunikáció segít az adósságproblémák korai azonosításában és kezelésében, mielőtt azok jogi lépéseket igényelnének. Az adatok szerepe szintén kiemelkedővé vált, hiszen a vállalatok ma már több és pontosabb adatot kapnak az engedményezőktől, amelyek alapján jobb stratégiákat tudnak kidolgozni, mivel előre láthatóvá válnak az esetleges kihívások.
Az utóbbi években azonban azért is csökkent a jogi eljárások száma, mert több esetlegesen vitás ügyet célravezető tárgyalással vagy alternatív megoldásokkal sikerült kezelnünk
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– mondta el dr. Keller Péter, a cég jogi szakértője.
Természetesen a technológiai fejlődés szerepe is meghatározó ebben a szegmensben, hiszen lehetővé teszi a korábban kevés hozzáadott értéket jelentő manuális munka részbeni automatizációját és a komplexebb adatelemzést a követeléskezelés folyamatában is. A vállalatok hatékonyabban tudnak kommunikálni az adósokkal, gyorsabban azonosíthatnak fizetési nehézségeket és precízebben kezelhetik az adósságkezelési folyamatokat anélkül, hogy szükség lenne hosszú jogi eljárásokra.
Ez a jelenleg látható tendencia bizonyítja az EOS rugalmasságát és hatékonyságát a kintlévőség-kezelés területén, és továbbra is igyekszünk sikeresen alkalmazkodni az üzleti környezet változásaihoz és a jogi gyakorlatban bekövetkezett fejlesztésekhez
– tette hozzá dr. Koncz Katalin, az EOS követeléskezelési osztály vezetője.
Összességében az adatvezérelt döntéshozatal, a jobb ügyfélszolgálat és a fejlett technológiai megoldások teszik lehetővé a kintlévőség-kezelő vállalatok számára, hogy hatékonyabban és gyorsabban reagáljanak az adósságproblémákra, csökkentve ezzel a jogi folyamatok számát.