Pénzcentrum • 2021. február 10. 21:04
Az utóbbi időben tapasztalt új csalási módszerre hívják fel banki ügyfelek figyelmét, mellyel a csalók több pénzügyi intézmény ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat.
A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadó felé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező, ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be - áll az MKB Bank közleményében. A hívás során arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az eddig azonosított telefonhívások alkalmával két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével és ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerző hívásokat.