Megszólalt a Cofidis is: így készülnek a törlesztési moratóriumra

Pénzcentrum2020. március 20. 15:03

A Cofidis Magyarországi Fióktelepe március 19-ével felfüggesztette minden fogyasztási hitelezéssel kapcsolatos tevékenységét. Ez alól kivételt képeznek az olyan áru- és autóhitel és pénzügyi lízing termékek, amelyek már most megfelelnek a tegnapi nappal érvénybe lépett kormányrendeletnek, vagyis THM-ük 5,9 százalék vagy az alatti. A banknál a meglévő ügyfelek kiszolgálása folyamatos, beleértve a törlesztési moratóriummal kapcsolatos lehetőségekről és tudnivalókról szóló tájékoztatást is. A vállalatnál az új rendelkezéseknek megfelelő termékek kialakítása folyamatban van. Ezek piacra kerüléséig a cég továbbra is biztonságos, digitális, otthonról könnyedén elérhető csatornáin szolgálja ki meglévő lakossági ügyfeleit.

A törlesztési moratórium, mint lehetőség: információk a hiteltörlesztések felfüggesztéséről

A kormányrendelet 1 § (1) bekezdése, illetve az MNB által március 19-én kiadott hivatalos sajtközlemény értelmében a törlesztési moratórium ideje alatt a hitelekhez tartozó kamatszámítás nem áll le, tehát a moratórium után meg kell fizetni a kamatokat is. A moratórium lejártával a meg nem fizetett törlesztőrészleteket a vállalat ügyfeleinek teljesíteniük kell. Valamennyi ügyfélnek joga és lehetősége van az eredeti szerződési feltételek szerint folytatni a hitelük törlesztését. Ennek jelzésére a Cofidis nyilatkozati lehetőséget biztosít, amely a jövőben visszavonható. A nyilatkozati minta szövegének kidolgozása folyamatban van. A közzétételről további tájékoztatást fog kiadni a vállalat - írják a közleményükben.

Ügyintézés otthonról, digitálisan, biztonságban

A vállalat javasolja, hogy az ügyfelek használják az online ügyintézési módokat a befizetésekhez; az átutalást, a csoportos beszedést és az online fizetési linket. A meglévő postai csekkekkel a járványügyi helyzetre való tekintettel semmiképp ne keressék fel a postákat, azokat rendezzék inkább átutalással. Az ügyfélszolgálat pénzügyi szakértői rendelkezésre állnak többféle csatornán is - telefonon, emailen vagy videó chat formájában - melyek mindegyike távolból elérhető, de személyes segítséget jelent. A következő időszakban a Cofidis számol megnövekedett számban érkező kérdésekre, így a korábbinál magasabb létszámú telefonos ügyfélszolgálat áll az ügyfelek rendelkezésére.   

Személyes ügyfélszolgálati látogatás helyett

A Cofidis a járványhelyzetre való tekintettel kéri az ügyfeleit, hogy mellőzzék a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Hiteleiket érintő kérdésekkel kapcsolatban elsősorban telefonon vagy emailen érdeklődjenek saját maguk és a vállalat munkatársai egészségének védelme érdekében. Éppen ezért a cég óvintézkedéseket vezetett be ezen a héten a személyes ügyfélszolgálatán. A nyitvatartási idő hétköznap 15:00óráig módosult, a fokozott higiénia érdekében kézfertőtlenítő került az ügyféltérbe, korlátozások léptek életbe az egy időben bent tartózkodók létszámát illetően, illetve az ügyintézők és az ügyfelek közötti megfelelő fizikai távolság is szabályozva lett. A Cofidis naprakész információkkal tájékozódási lehetőséget biztosít az elkövetkező időszakban a vállalat weboldalán és FB oldalán, ill. sajtóban kiadott közleményein keresztül.

Címkék:
hitel, vállalkozás, pénzcentrum.hu, bank, járvány, cofidis,