Pénzcentrum • 2019. július 30. 14:02
Napok óta tart a babaváró hitel körüli TB-kálvária. Sokan kaptak olyan igazolást a kezdeti napokban, amelyet a bankok nem tudnak elfogadni. Ez napokkal hosszabbíthatja meg az igénylési folyamatot, hiszen hiánypótlásra van szükség. Mutatjuk, mit lehet tenni, hogy a lehető leghamarabb leadhassuk a TB jogviszony igazolást.
Nem a megfelelő TB-jogviszony igazolást kapták meg a babaváró hitelt igénylők a járási hivatalokban, így akár napokat is csúszhat, mire megkaphatják a hitelt azok, akik így jártak. Július elsejétől lehetett volna igényelni a 10 millió forintos babaváró hitelt, ezt azonban gyakorlatilag senki sem tehette meg. Szintén ekkortól lehetett ugyanis kikérni a hiteligényléshez feltétlenül szükséges TB-jogviszony igazolást a kormányablakoktól és járási hivataloktól. Az első napokban tehát nem a bankfiókokban, hanem ezekben az intézményekben alakult ki hosszú sor az dokumentumért, amelyet legfeljebb nyolc napon belül állít ki a hatóság.
Július 17-től érhető el az a formanyomtatvány, amely egységes, minden bank számára elfogadható. Akik most igényelnek, már megfelelő dokumentumot kapnak. Leginkább azoknak az igénylőknek jelent a helyzet problémát, akiknek hamarosan érkezik a gyermekük. Azt már július előtt lehetett tudni, hogy gondok lesznek a TB-igazolással, de ezt a helyzetet egy rendeletmódosítás oldotta meg, így akkor is kamatmentessé válik a kölcsön, ha a gyermek hamarabb születik meg júliusban, mint ahogy az igénylést beadta a házaspár.
Ugyanakkor a bankok, úgy néz ki, találtak megoldást a problémára: felfüggesztik a hiteligénylést és hiánypótlást kérnek, azaz az igénylés dátuma nem módosul, és nem csúszik át a baba megszületése utáni időszakra. A Bank360 megkérdezte a pénzintézeteket, hogy hány érintettje lehet a TB-kálváriának és hogyan kezelik a helytelen TB-igazolást.
Azaz az ügyfél szempontjából a hitel felfüggesztésre kerül, nem kell újabb igénylést leadni, kizárólag a helyesen kiállított igazolást kell leadni. Van olyan pénzintézet is, amely segítséget próbált nyújtani az ügyfeleknek a pótlás során felmerülő ügyintézésben is, ám adatvédelmi okok miatt az új igazolást csak az igénylő kérheti ki.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Így befolyásolja az igénylést, ha rossz igazolást kaptunk
Akik tehát még július 17-e előtt kapták meg a TB-igazolásukat, nem biztos, hogy sikerrel járnak a bankban, hiszen mindenhol csak az egységes verziót fogadják el. Ha az igénylő a kormányhivataltól vagy a járási hivataltól hibás vagy eltérő szövegezésű hatósági bizonyítványt kapott, javíttatnia és pótolnia kell a dokumentumot, mert a bankok csak a hivatalos igazolást fogadhatják el. A legfontosabb, hogy az igazoláson a következő szövegrészletnek mindenképpen szerepelnie kell:
De mennyi időt veszítünk, ha ki kell kérnünk egy új igazolást? Gyakorlatilag ez egy új igénylésnek felel meg, így a hatóságnak újabb 8 nap áll a rendelkezésére, hogy kiállítsa az okmányt, plusz további napokat vesz igénybe annak postázása.