Pénzcentrum • 2019. április 11. 12:45
Küszöbön van az a korszak, amikor már a mesterséges intelligencia végzi a behajtást majd. Továbbra is elengedhetetlen lesz ugyanakkor a humánerőforrás a szegmensben.
Nagy kérdés, hogy miért beszélünk ügyfélélményről a behajtásban. Milyen ügyfélélmény van abban, ha valaki felhív, hogy fizessünk? - tette fel a kérdést Erni Tamás, a Loxon Solutions vezérigazgatója a Portfolio Hitelezés 2019 konferenciáján. Vannak ugyanakkor olyan megoldások, ahol a mesterséges intelligencia felhasználható a behajtásban.
Egy csomó területen fel lehet használni a mesterséges intelligenciát a behajtásban, a legtriviálisabb talán a döntési mechanizmusok meghozása. Az MI döntheti például el, hogy egy ügyfélre induljon-e végrehajtás. Az ügyfélkommunikációban például elő lehet jelezni az ügyfél viselkedését - hogy ő mennyire lesz együttműködő.
Biztonságos hitelfelvételhez használd a Pénzcentrum kalkulátorát.
Az is modellezhetővé válik majd Erni szerint, hogy milyen ügyfélhez milyen munkatársat küldjenek ki, ezzel javítva a hatékonyságot. A szegmentációhoz például nagy mértékben felhasználható a mesterséges intelligencia segítsége: ezzel le lehet modellezni, hogy egy ügyfél miképp viselkedik majd.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az együttműködő és nem együttműködő ügyfelek eltérően állnak a behajtásokhoz, ezért fontos a vezérigazgató szerint, hogy meg tudják ezt különböztetni. Ennek alapján a behajtási tevékenységet akár ügyfelekre is testre lehet szabni.
Azt fontos hozzátenni, hogy a mesterséges intelligencia sem minden. Van néhány alapvető lépés, ahol továbbra is elengedhetetlen az emberi szaktudás. Olyan szakemberek kellenek, akik a mesterséges intelligenciához és a behajtáshoz is értenek. Az emberi tőke így az adatok előkészítéséhez, a megfelelő algoritmus kiválasztásához és az eredmények értelmezéséhez kell majd a jövőben.