Pénzcentrum • 2018. március 27. 14:15
Egyre többen intézik pénzügyeiket a mobiljukon: a mobilbankon belül az egyenlegellenőrzés a legnépszerűbb szolgáltatás, a különböző tranzakciókat nézve pedig az átutalás és a bankkártyalimitek módosítása viszi a prímet.
Egy év alatt komoly eredményt ért el a K&H mobilbank: február végén 130 ezren használták aktívan - azaz havonta legalább egy alkalommal - a szolgáltatást, ami 260 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. A K&H mobilbankja 2016 tavaszán újult meg, azóta hónapról hónapra egyre többen lépnek be az alkalmazásba és a felhasználók többsége később is rendszeresen használja azt. Ráadásul 2018 februárjára a mobilbanki belépések száma megelőzte az e-banki belépéseket: míg az e-banki felületre havonta átlagosan több mint 4 alkalommal lépnek be az ügyfelek, addig a mobilbankot már sokkal gyakrabban, havonta 12-13 alkalommal nyitják meg.
A mobilbankon belül az egyenlegellenőrzés a legnépszerűbb szolgáltatás. A különböző tranzakciókat nézve pedig az átutalás és a bankkártyalimitek módosítása viszi a prímet, igaz, az e-bankon keresztül egyelőre még több átutalást indítanak az ügyfelek, mint a mobilbankon keresztül.
A K&H szerint az elektronikus pénzügyi megoldások, ezen belül a mobiltelefonos és mobilbanki alkalmazások területén az idén szintlépésre kerülhet sor. A Bell Research múlt év végén készült, Lakossági digitalizáció című reprezentatív kutatása ugyanis arra jutott, hogy 2018-ban már többen lesznek azok, akik az asztali gépek helyett a mobilokon interneteznek, ennek megfelelően a mobilbankolók száma is növekedhet.
- mondta Rajna Gábor, a K&H Bank K&H lakossági értékesítési igazgatója.