Pénzcentrum • 2017. szeptember 19. 19:30
Kecskeméti és salgótarjáni ügyfélpontokkal bővült a pénzügyi fogyasztóvédelmi szolgáltatást nyújtó, jegybanki támogatással működő vidéki Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat. Az új kirendeltségekkel együtt a lakosság 13 megyeszékhelyen, illetve a kitelepüléses tanácsadásokkal együtt összesen 30 városban kap ingyenesen szakértői válaszokat pénzügyi kérdéseire. Az MNB célja, hogy minden megyeszékhelyen hasonló ügyfélpont nyíljon.
Két új irodával gyarapodott a magyarországi Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat a Magyar Nemzeti Bank (MNB) sikeres nyílt közbeszerzési eljárása nyomán. Salgótarjánban a Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség (FÉBÉSZ), Kecskeméten pedig a - Szolnokon már ugyanilyen tevékenységet végző - MERKATING Innovációs és Tanácsadó Közhasznú Nonprofit Kft. nyújt díjmentes tájékoztatást a hazai pénzügyi szolgáltatásokról, a lakossági panaszok, problémák kezeléséről, s ad információkat az ügyfelek felelős pénzügyi döntéseinek meghozatalához a jegybank támogatásával.
A nyertesek 2018. július végéig nyújtják a lakosság számára az ingyenes pénzügyi fogyasztóvédelmi szolgáltatást, ezután az MNB újabb pályázatokkal biztosítja a folyamatos ügyfélkiszolgálást. A személyesen, levélben, telefonon és elektronikusan elérhető tanácsadók segítenek a fogyasztók pénzügyi tájékozottságának, ismereteinek bővítésében és pénzügyi tudatosságuk növelésében is.
A két új iroda megnyitásával az MNB-vel együttműködő immár négy partner pénzügyi fogyasztóvédelmi szervezet összesen 13 hazai megyeszékhelyen - Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden, Szolnokon, Tatabányán és Zalaegerszegen - segíti a fogyasztókat. A partnerekkel kötött jegybanki szerződések alapján e szakemberek az adott megyék további településein is (Nagykanizsától Szentlőrincen át Nyírbátorig összesen még 17 városban) rendszeresen adnak tanácsot, tartanak pénzügyi előadásokat.
Az MNB célja, hogy a Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat országos hálózattá váljék, minden megyeszékhelyén megnyissa kapuját ilyen ügyfélpont. A jegybank a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése és a pénzügyi tudatosság fejlesztése érdekében folyamatosan figyelemmel kíséri az irodahálózat működését. Ezek elérhetőségeiről, s nyitva tartásukról az MNB honlapján találhatók további tudnivalók.