Az MNB döntheti el, mi kerüljön a multik akciós újságaiba

Pénzcentrum2017. március 31. 10:32

A magyar üzletláncokban és akciós újságjaiban is találkozhatunk hamarosan a jegybank pénzügyi termékekről szóló tájékoztatásaival. Az együttműködés célja, hogy az aktuális pénzügyi trendekkel kapcsolatos tájékoztatás magyarok széles köréhez juthasson el.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) együttműködési megállapodást kötött a magyar élelmiszerláncokkal, ennek keretein belül:

  • A boltokban tájékoztató füzeteket helyeznek el,
  • Az akciós újságokban a pénzügyi termékekről nyújtanak tájékoztatást és
  • A boltok weblapjain is nyújtanak pénzügyi tájékoztatást ezentúl.

A tájékoztatók szezonálisan az éppen aktuális égető pénzügyi termékekkel kapcsolatos kérdések megválaszolására törekednek:

  • hamarosan a húsvéttel kapcsolatos tájékoztatással találkozhatunk, majd
  • az utazási kérdések (utasbiztosítás) kaphatunk ismereteket, később
  • az iskolakezdés kerül a középpontba, majd
  • a karácsonnyal kapcsolatos kérdésekről tájékozódhatunk.

Miért van erre szükség?

Az OECD országok között Magyarország az utolsó harmadba került a pénzügyi tudatossági felmérésen, vagyis nem állunk túl jól a tudatosság szempontjából. A kereskedelmi láncokon keresztül viszont a pénzügyi tudatosság jelentősen növelhető, hiszen ezek mindennapi kapcsolatban vannak a magyar családokkal. Ezzel összesen várhatóan 4-5 millió fogyasztót érhetnek el.

A Pénzcentrum hétről hétre összegyűjti az akciós újságokat, az aktuális ajánlatokért kattints IDE!

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Érekes kérdés, hogy a készülő áruházlánci törvény hogyan befolyásolhatja a jegybanki fogyasztói információk terjesztését, ezzel kapcsolatban részletes információt most nem adtak a Pénzcentrum kérdésére. A láncok akciós újságainak terjesztését ugyanis jelentősen visszavetheti a reklámra költhető összegek korlátozása, ezzel pedig az MNB üzenetei is nehezebben juthatnak el a fogyasztókhoz.

Loading...

Címkék:
hitel, mnb, multi, pénzügyi kultúra, áruházlánc, boltok, üzlet, pénzügyi tudatosság,