Mi van itt? Tömegével veszik a giga lapostévéket a magyarok

Pénzcentrum2016. június 14. 15:02

A júniusi labdarúgó EB tovább élénkítheti a már egyébként is növekvő magyarországi áruhitel-piacot, hiszen nőhet a kereslet a televíziók iránt - vélik a Magyar Cetelem Bank szakértői. A hitelintézet felmérése szerint az internet előretörése mellett is stabil a televíziózás népszerűsége, amely az EB alatt várhatóan kiugrást mutat majd.

A júniusi labdarúgó EB tovább élénkítheti a magyar áruhitel-piacot, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján a sportesemények alkalmával sokan lecserélik televíziójukat. A piac ugyanakkor már most is érezhető élénkülést mutat: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint tavaly közel egyötödével nőtt a kihelyezett áruvásárlási hitelek mennyisége Magyarországon, idén az első negyedévben pedig több mint másfélszer annyi áruvásárlási kölcsönt vett fel a lakosság, mint egy évvel korábban.

Arra persze már csak leginkább az 50 év feletti generáció emlékszik, hogy milyen volt világversenyen a magyar labdarúgó-válogatottnak szurkolni, hiszen legutóbb az 1986-os mexikói világbajnokságra jutott ki a magyar csapat.

A Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményei szerint a magyar ezüstkorúak átlagosan heti 8 és fél órát töltenek a televízió előtt. Ráadásul a nagy világversenyek - foci EB, VB, olimpia - idején többszörösére nő a tévézésre fordított idő, függetlenül az egyes korosztályoktól.

A tévé előtt töltött idővel párhuzamosan a készülékek iránti kereslet is ugrásszerűen nő a világversenyek idején: a Magyar Cetelem Bank adatai szerint például 2012-ben, a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően kiugró volt a műszaki áruházak forgalma, hiszen akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az áruhitel-piac szempontjából szintén biztató, hogy a televíziók iránti kereslet ismét növekedni kezdett Magyarországon, holott az elmúlt 2-3 évben inkább visszaesés jellemezte a piacot. A kereskedők tapasztalatai szerint most nincs olyan új technológia a piacon, amely tömeges keresletet generálna, inkább a minőségi csere a fő motiváció a vásárlásoknál. Jól látható trend a készülékek méretének növekedése: az eddig népszerű, 32"-os képátlójú TV-k bekerülnek a hálószobákba, a nappalikban pedig a 42" feletti készülékeké kezd lenni a főszerep; ezen belül is a 49" és 55" közötti kategóriában várható a legnagyobb növekedés. A 3D technológia viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, leginkább a SMART típusok, illetve - a felsőbb kategóriában - a hajlított képernyős TV-k számítanak népszerűnek.

A Bank tapasztalatai is azt támasztják alá, hogy az áruhiteleknél érezhető erősödésnek indult a kereslet: a labdarúgó EB kapcsán pedig szinte biztos, hogy a költési kedv is megnő, így optimisták vagyunk a következő hetek kilátásait illetően is

- nyilatkozta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing igazgatója.

Címkék:
hitel, aruhitel, személyi kölcsön, kölcsön, lapostévé,