Durva akció: most szinte kamat nélkül vehetsz autót

Pénzcentrum2016. március 10. 14:33

Volt már arra példa, hogy egy autógyártó modelljeit kedvezményes kamatokkal vihettünk haza, ha kölcsönből vettük meg a gépjárművet. Ezzel a lehetőséggel élt most a Nissan is, most az autóikat már 2,5 százalékos kamattal is megvehetjük. Hol van a trükk a konstrukcióban?

Korábban már írtunk arról, hogy a lakáshitelek igen kedvező, öt százalék körüli kamatánál is olcsóbban juthatunk autóhitelhez. A mostani akcióban azonban nem Skodát, hanem Nissant vehetünk akciósan, az új autókat ugyanis más 2,5 százalékos teljes hiteldíj mutatóval (THM) is elvihetjük.

Ez vajon átverés?

Persze a kedvező kamatozás mögött sokan azonnal trükköt sejtenek, hiszen az általános vélekedés szerint "az autó amint kigördül a szalonból, máris 30 százalékkal kevesebbet ér". Ez alapján pedig nehezen érheti meg az autót fedezetként felajánlani.

A kedvezményes ajánlathoz az autó árának 30 százalékát önerőként ki kell fizetnünk, így kaphatjuk meg a 2,5 százalékos kamatokat.

A pénzügyi konstrukcióról egyébként nincs tájékoztatás az autómárka honlapján, azonban valószínűleg a mostanában népszerű, autólízing konstrukciónak köszönhetően ilyen kedvező az ajánlat. A kedvező kamatok egyébként a hónap végéig elérhetők, viszont péntekig még extra kedvezményt is kaphatunk. Két modellt néztünk meg:

  • A Qashqai esetén 200 ezer forintot,
  • A Juke-nál pedig a 200 ezer forinton felül további 360 ezer forint lehet a kedvezmény.

Mennyit kell fizetnünk az autóért?

Ha a nagyobb autó, a Qashqai megvásárlásában gondolkodunk, akkor az alapmodellért 5 millió forintot kell kifizetnünk. A mostani akció miatt ez 4,8 millióra csökken, aminek a felét (2,4 millió) tesszük le. A lízing összege így 2,4 millió forint lesz, ami a 2,5 százalékos THM-mel és öt éves futamidővel számolva 42 ezer forintos törlesztőrészletet jelent.

A felvett kölcsön teljes kamata így mindössze 156 ezer forint lesz.


Az olcsóbb modell, a Juke esetén viszont a péntekig kapott kedvezmény nagyobb, így az alapmodellhez már 3,9 millióért is hozzájuthatunk. Ennek köszönhetően a hitelösszeg példánkban 1,95 millió lesz (ami megegyezik az önerő összegével), ami öt éves futamidővel és 2,5 százalékos THM-mel számolva 35 ezer forint lesz. A kamatok egyébként itt is elenyészőek, az öt év alatt összesen 131 ezer forintot fizethetünk vissza.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Mik a kedvezmény buktatói?

A kedvezményes ajánlatoknál érdemes az apróbetűs részekre is odafigyelni, ez itt sincs másképp. A fenti árkedvezmények már csak péntekig kihasználhatók, így ha addig nem írjuk alá az autó adás-vételi szerződését, akkor már valamivel drágábban juthatunk az új autónkhoz. Arra sem árt odafigyelni, hogy a fenti adatok az alapmodellekre vonatkoznak, így ha további extrákat szeretnénk az autóba, akkor azért plusz pénzt kell fizetni. A Juke esetében az alapmodellben például nincs klímaberendezés sem.

A pénzügyi konstrukció olcsósága sem véletlen: a felvehető kölcsön ugyanis változó kamatozású. Ez azt jelenti, hogy a törlesztőrészlet változhat, amennyiben a BUBOR (budapesti bankközi kamatláb) változik.

Ez egyébként lehet kedvező irányú és kedvezőtlen irányú is, de a jelenlegi jegybanki kamatláb mindenesetre jelentősen alacsonyabb a múltbeli kamatoknál. Matolcsy György ígérete szerint a jelenlegi, 1,35 százalékos alapkamat 2017 végéig nem lesz magasabb. A hitel felvételekor mindenesetre nem érdemes kicentizni a törlesztőrészletet inkább számoljunk azzal, hogy a havi fizetendőnk megugorhat.

Loading...

Címkék:
hitel, kölcsön, autóhitel, autólízing,