Pénzcentrum • 2015. november 16. 11:30
A forint és deviza hitel- vagy lízingszerződéssel rendelkező fogyasztók akkor is kérhetnek részletes elszámolást pénzügyi intézményüktől, ha tőlük korábban nem vontak el tisztességtelenül költségeket - derül ki a Magyar Nemzeti Bank sajtóközleményéből.
A vonatkozó MNB rendelet értelmében azoknál a korábban már szerződésszerű teljesítéssel megszűnt - jellemzően rövid futamidejű, fix költségű - fogyasztói kölcsönszerződéseknél, ahol semmiféle kötelezettség nem maradt fenn és a szerződés ideje alatt tisztességtelen kamat-, díj-, költségemelés sem volt, nem kell külön értesítő levelet küldeni. E szerződések esetében a pénzügyi intézmények az elszámolásról a honlapjukon, illetve ügyfélszolgálati helységeikben közzétett közleményben tájékoztathatják az ügyfeleket.
A jegybank álláspontja szerint azonban az érintett ügyfelek - amennyiben igénylik - ez esetben is kérhetik a részletes elszámolást, és az elszámolás kapcsán lehetőségük van írásbeli panaszt tenni, vagy akár jogorvoslatot kérni. A pénzügyi intézmények az elszámolásról készített részletes kimutatást az ügyfél kérésére - és választása szerint - elektronikus úton vagy nyomtatott formában 5 munkanapon belül ugyanúgy kötelesek díjmentesen rendelkezésre bocsátani, mint minden más esetben.