Elutasították a bankok a devizahiteles panaszok többségét

Világgazdaság2015. augusztus 31. 09:30

A devizahiteles elszámolás nyomán a bankokhoz benyújtott panaszok többségét elutasították. Ezek az ügyfelek a PBT-hez fordultak jogorvoslatért, ahol egyelőre zajlik a kérelmek elbírálása - írja a Világgazdaság.

Nagyjából minden huszadik, a devizahiteles elszámolásban érintett ügyfél tett panaszt pénzügyi szolgáltatójánál a kiküldött levélben foglaltak miatt a bankok többségének tapasztalatai szerint. A panaszok többsége ugyanakkor nem volt érdemi: vagyis az ügyfél nem tudta megmondani, egészen pontosan mivel nem ért egyet, hanem vagy magával az elszámolással volt gondja, esetleg úgy általánosságban kevesellte a visszajáró összeget. Ennek eredményeként a beérkező panaszok döntő többségét elutasították a hitelintézetek.

A bankok tájékoztatása alapján az ügyfelek 3 és 5 százalék közötti része élt a jogorvoslati lehetőséggel, attól függően, hogy melyik pénzintézetről van szó. A beadott panaszok többsége azonban elutasításra került, elsősorban amiatt, hogy az ügyfél nem írta le elég konkrétan a panaszát.

Az elutasítsá után egyébként sokan a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) fordult, amely a panaszok kezelésével foglalkozó központi szervezet. Itt egyelőre a kérelmek feldolgozása folyik, azonban az eddigi tapasztalatok alapján a panaszok többsége szintén elutasításra kerülhet.

Címkék:
hitel, devizahitel, elszámolás,