Alig kaptál vissza pénzt a bankodtól? Mutatjuk, kihez fordulj!

Pénzcentrum2015. május 14. 16:31

A devizahitelesek jelentős része több pénzre számított a bankjától és sokan teszik szóvá azt is, hogy még mindig többel tartoznak a bankjuknak, mint amennyi kölcsönt annak idején felvettek. Kihez forduljanak az elégedetlen adósok?

A banki elszámoló levelek tartalmával sok devizahiteles elégedetlen, de nem tudják, kihez fordulhatnak ilyenkor. A Pénzcentrum mutatja, mit tehetnek az elégedetlen devizahitelesek.

Kérjük ki a részletes elszámolást!

Első lépésként kérjük ki a részletes elszámoló levelünket, és ellenőrizzük (hozzáértő ismerős vagy szakember segítségével), hogy milyen hiba lehet az elszámolásban, milyen adatok nem stimmelnek a hitel korábbi történetéhez képest.

Ilyen lehet az például, ha a bank korábban egyoldalúan kamatot emelt, mégsem jár visszatérítés emiatt. Természetesen előfordulhat ebben az esetben is, hogy valamilyen kedvezmény "elviszi" az így visszatérítendő összeget, így alaposan át kell tanulmányozni az elszámolásunkat.

Nyújtsunk be panaszt a banknak!

A részletes elszámolás kikérése és alapos vizsgálata azért is fontos, mert a banknak benyújtott írásos panaszban pontosan le kell írni, hogy milyen problémánk van az elszámolással.

A panaszunkat egyébként viszonylag szoros határidővel, a levelünk kézhezvételétől számított 30 napon belül írásban kell beadnunk a hitelezőnek.

A bank 60 napon belül köteles válaszolni a panaszunkra, annak helyt adva, vagy elutasítva azt.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Forduljunk a központi szervekhez!

Ha a bank nem ad választ 60 napon belül, vagy elégedetlenek vagyunk a válasszal, akkor a Pénzügyi Békéltető Tanácshoz (PBT) fordulhatunk. Ők ezután kivizsgálják, hogy jogos volt-e a banknak benyújtott panaszunk, vagy sem, és ezután adnak igazat az egyik félnek.

A legfontosabb pont a jogorvoslati eljárás során, hogy a banknak benyújtott panaszunk pontosan és jól legyen megfogalmazva, mivel a bank válasza és a PBT döntése is ezen alapszik.

 

Címkék:
hitel, devizahitel, elszámolás, forintosítás,