Sok a probléma az elszámolással: értetlenkednek az ügyfelek

Pénzcentrum2015. május 11. 09:10

Komoly megterhelést jelent a bankoknak, hogy az elszámolással kapcsolatos ügyeket intézzék. Jelenleg még a frissen kézhez kapott elszámolólevelek értelmezése zajlik, de várhatóan egyre több lesz a problémás eset, ahogy az ügyfelek is egyre nagyobb számban szembesülnek azzal: a reméltnél kisebb mértékben csökkent a tartozásuk - írja a Napi Gazdaság.

Több lett ugyan a papírmunka, de eddig nem sok problémával találkoztak az elszámolással kapcsolatban a bankok. Az Erste, a Raiffeisen és az OTP is arról számolt be, hogy elsősorban az elszámolások értelmezésében keresik őket ügyfeleik. Az OTP-nél az érintett ügyfélszámhoz képest egy számjegyűnek mondták a panaszok százalékos arányát. A kipostázott levelek számához képest egyelőre kevés reklamáció érkezett a Budapest Bankhoz is, tudatta a pénzintézet. Az MKB Euroleasing várakozása szerint a panaszok száma nem fogja meghaladni az 5 százalékot.

Az elszámolási folyamat során sok ügyfél kevesli a visszakapott pénzt, pedig többször jelezték a bankok, hogy a kormány által hangoztatott 25 százalékos csökkentés csak átlagszám, és nagy lesz a szórás. Erre a jegybank több ízben is felhívta az adósok figyelmét, sokan mégis hatalmas összegeket vártak a bankjuktól.

 

Címkék:
hitel, devizahitel, elszámolás,