Pénzcentrum • 2015. április 28. 14:34
A Lombard Lízing ügyfelei sokat panaszkodtak a hitelezőjükre korábban, mivel a cég nem akart elszámolni velük, igaz, később nyomás hatására végül mégis küldenek elszámolást az adósoknak. Most azonban ismét problémával kell szembesülnie a vállalat devizaadósainak, ugyanis a lízingcég online rendszere állt le, így a részletes elszámolás nem elérhető az ügyfeleknek (online).
Nem megy az online rendszer
A bankok az elszámolásban érintett ügyfeleiknek egy online rendszeren keresztül teszik elérhetővé a részletes, törvény által előírt elszámolást. A Lombard is kiküldte ügyfeleinek az értesítőt, azonban nem az online rendszere (egyelőre) nem elérhető, az itt látható szöveg szerint:
Mekkora a probléma?
A Lombard elsősorban autólízinggel foglalkozott, és ezek a kölcsönök nem mondhatóak fel ingyenesen (a jelzáloghitelek igen), így nem kell az adósoknak sietniük a hitel felmondással, kiváltással. Egyelőre a bankok alig kínálnak hitelkiváltó konstrukciót az autóhitelesek számára, ezért néhány napos csúszás nem okoz hatalmas problémát.