Megszólaltak a bankok: tényleg sorban állnak a devizahitelesek?

Pénzcentrum2015. március 23. 06:06

Egyre több devizahitelesnek érkezik meg a bankjától az elszámolási értesítője, azonban a levelek többségét csak áprilisban kapják meg az ügyfelek, emiatt sokan keresik meg a bankjukat, hogy információhoz jussanak az elszámolásról. De vajon melyik hitelintézetnél találkozhatunk kígyózó sorokkal?

Március eleje óta tart a devizahiteles elszámolás, így egyre többen kapják meg a levelüket a bankjuktól. A Pénzcentrum megkérdezte a bankokat, hogy van-e ügyfélroham a fiókokban, illetve hogyan állják a sarat az ügyintézők.

Tényleg tömöttek a bankfiókok?

A bankok válaszaiból egyértelműen látszik, hogy a fiókok forgalma megnövekedett március eleje óta, és a telefonos ügyfélszolgálatok is láthatóan sokkal terheltebbek.

Klasszikus értelemben vett roham egyelőre nem alakult ki

- tudtuk meg a Raiffeisentől.

Ebben a hónapban jelentősen megnőtt az érdeklődő ügyfelek száma a korábbi hónapok átlagához képest, és várhatóan az elszámolásról szóló tájékoztatók kiküldését követően ez még nagyobb arányban lesz jellemző

- válaszolt a Pénzcentrum kérdésére a CIB. A megnövekedett ügyfélforgalom azonban nem akadályozza a fiókok működését, tumultusra egyelőre nem kell számítani a kirendeltségeken.

Telefonos ügyfélszolgálatoknál nagyobb eltérések mutatkoznak. A CIB ügyfélszolgálatát az elmúlt két hét során kétszer annyian hívták az elszámolás kapcsán, mint február elején, ami arra enged következtetni, hogy a bank ügyfelei sokkal kíváncsibbak a hitelükkel kapcsolatban. Azonban nem minden banknál van ez így.

A call centerünkben nagyjából 10 százalékkal növekedett az érdeklődők száma

- mondta az OTP, vagyis ebben jól láthatóan hatalmas eltérések figyelhetők meg a bankok között.

Loading...

A jegybanknál is nőtt a forgalom

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyfélszolgálatain is érezhetően megnőtt az elszámolással és forintosítással kapcsolatos ügyfélforgalom. Míg tavaly októberben 181, januárban már 755 megkeresést regisztráltak a jegybanknál.

A legfrissebb adatok szerint viszont március első két hetében már a korábbinak közel kétszerese, majdnem ezer elszámolással kapcsolatos ügyfélmegkeresés volt, pedig az igazi ügyfélroham (a bankok szerint is) csak az értesítők kézhezvétele után lesz.

Az MNB egyébként Budapesten irodát tart fenn, ahol az adósok információkat kaphatnak a devizahitelekről.

Miért veszik fel az ügyfelek a kapcsolatot a bankjukkal?

Ugyan az első levelek már megérkeztek, mégsem a reklamáló ügyfelek vannak többségben a kirendeltségeken. Egyébként a Pénzcentrumhoz érkezett levelek alapján az elégedett ügyfelek vannak többségben. 

Egyértelműen tájékozódási céllal keresik kollégáinkat

- tudtuk meg a K&H-tól.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ezen belül két téma érdekli leginkább az adósokat:

  • Jogosultak-e az elszámolásra, illetve a forintosításra
  • Általános tájékoztatás

Nem meglepő, hogy ezeket az érdeklődési köröket a szerkesztőségünkbe érkező olvasói levelek is alátámasztják. Azonban nem minden banknál ez a fő kérdéskör.

Fiókjainkat jellemzően azok keresik fel, akik a devizaalapú hitelüket korábban rögzített árfolyamon végtörlesztették

- válaszolta kérdésünkre az UniCredit.

Mik a devizahitelesek teendői?

Minden érintettnek azt javasoljuk, várja meg a részletes elszámolási értesítőt, mert az teljes körű tájékoztatást nyújt, és ha ezután is vannak további kérdései, és a telefonos ügyfélszolgálat nem tud segíteni, abban az esetben keressék csak fel bankfiókokat

- tanácsolja az ügyfeleknek a Budapest Bank. A devizahitelesek többségének tehát egyelőre nincs teendője, ez alól kivételt képeznek azok a már lezárt szerződéses ügyfelek, akiknek azóta nincs kapcsolatuk korábbi hitelezőjükkel. Esetükben ugyanis meg kell adni a lakcímüket a banknak ahhoz, hogy megkaphassák az elszámoló levelet. Ezeknek az ügyfeleknek érdemes egyúttal megadni a jelenlegi bankszámlaszámukat is, hogy a hitelintézet el tudja utalni a visszajáró összeget.

Más a helyzet, ha a hitelünket kedvezményes árfolyamon végtörlesztettük. Ebben az esetben március végéig kell kérnünk az elszámolást a bankunktól, 10 ezer forintos eljárási díj ellenében. Lényeges, hogy akik forint alapú hitelkiváltó kölcsönt vettek fel a kedvezményes végtörlesztéshez, azoknak nem kell megfizetniük az eljárási díjat.

Mi a helyzet a részletes elszámolási értesítőkkel?

Részletes elszámolást értelemszerűen csak azután kérhetnek az ügyfelek, hogy kézhez vették az alaptájékoztatást

- mondta el kérdésünkre az MKB. Mivel egyelőre kevés levél érkezett meg, egyelőre még kevés ügyfélnek van lehetősége a részletes elszámolási tájékoztató kérésére. Emiatt a bankoknál nem jellemző ezeknek a dokumentumoknak az igénylése.

A bankok egy részénél már elkezdték átutalni a visszajáró pénzt a lezárt szerződéses ügyfeleknek. Először valószínűleg azok kapják meg a visszatérítést, akik még mindig a hitelező bank ügyfelei, de azt fontos leszögezni, hogy a pénzintézeteknek az utalásra még bőven van idejük.

 

Címkék:
hitel, devizahitel, elszámolás, forintosítás, otp bankfiókok száma,