Világgazdaság • 2015. március 9. 10:01
Az idén is kiemelt figyelmet fordít a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a fogyasztói csoportok működésére - közölte a Világgazdasággal a szervezet.
A szigorú szabályozás megtizedelte a szereplőket, ám még mindig sokszor előfordul szabályszegés. A potenciális ügyfelek ismeretei pedig változatlanul hézagosak.
Az NFH tapasztalatai szerint a vizsgálat alá vont vállalkozások az esetek többségében nem működtek együtt a hatósággal, ami azt jelenti, hogy egyáltalán nem, vagy csak hiányosan teljesítették adatszolgáltatási kötelezettségüket. Az ellenőrzés alá vont vállalkozások csaknem valamennyi esetben budapesti székhellyel rendelkeztek.
A csoportokat elsősorban reklámújságokon keresztül hirdették, ezeken keresztül toboroztak tagokat. Az ellenőrzött cégek általában az ügyfelek tájékozatlanságával éltek vissza. A csoportba belépők gyakran az elhangzottak alapján kötötték meg a szerződést, és csak később, annak alapos elolvasása után vált világossá, hogy mibe fogtak. Emiatt a GVH súlyos bírságokat vetett ki több fogyasztói csoportra.