Világgazdaság • 2015. február 27. 10:15
Komoly szervezési feladatokat, informatikai fejlesztéseket és létszámnövekedést is hoz a Pénzügyi Békéltető Testületnek (PBT) a lakossági ügyfelekkel történő elszámoltatás és a forintosítás.
A szervezet feladatait jelentősen megnöveli, hogy bizonyos vitás ügyekben intézkednie kell majd, ezért van szükség a fejlesztésekre. Tavaly 4181 kérelem érkezett a PBT-hez - írja a Világgazdaság.
Amennyiben az ügyfelek nem tudnak megegyezni pénzügyi szolgáltatójukkal három esetben fordulhatnak a PBT-hez:
- Ha az ügyfél biztos abban, hogy a pénzügyi szolgáltatója az elszámolás során számolási hibát vétett, illetőleg helytelen adatokból számolt.
- Ha az ügyfél szerint a szolgáltatónak elszámolási kötelezettsége áll fenn, de azt még nem tette meg.
- Ha 2009 július 26. előtt megszűnt szerződés vonatkozásában az ügyfél követelése nem évült el, ám ezt a szolgáltató vitatja.
Címkék: