Pénzcentrum • 2014. december 9. 13:24
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Best Life Center Kft., a Life Organization Szolgáltató Kft. és a Generál Future Kft. fogyasztói csoportokkal kapcsolatos sajtóhirdetéseikkel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. A jogsértések elkövetéséért összesen több mint 15.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.
A Versenyhivatal a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy az eljárás során azt vizsgálták, hogy a reklámokkal megcélzott fogyasztók a tájékoztatások alapján tisztában lehettek-e a fogyasztói csoport konstrukció lényeges elemeivel.
A hirdetésekkel megcélzott fogyasztók jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a pénzügyi intézmények banki, pénzügyi szolgáltatásából nem részesülnek, valamint jövedelmük, életkoruk alapján kiszorulnak a banki hitelezés köréből. Ezek a fogyasztók az átlagosnál kiszolgáltatottabb, sérülékenyebb helyzetben vannak, így különösen érzékenyen reagálnak a hitelezéssel kapcsolatos lehetőségeket felvázoló reklámokra.
A GVH megállapította, hogy a 2012 szeptemberétől 2013 decemberéig közzétett
Az igényelhető összegek, az időtartamok, a havi részletek megjelenítésével azt a látszatot keltették a reklámok, hogy a fogyasztó azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizet vissza.
A GVH az alábbiak szerinti bírságok megfizetésére kötelezte a vállalkozásokat:
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Best Life Center Kft. 2.173.600 forint
- Generál Future Kft. 12.039.800 forint
- Life Organization Szolgáltató Kft. 966.000 forint
A GVH a bírság kiszabásakor a sajtóhirdetések költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a jogsértő kereskedelmi kommunikációk közzététele időben elhúzódott, s a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét érték el,
- a jogsértő magatartással megcélzott, illetve elért fogyasztói kör részben az átlagosnál sérülékenyebb,
- az érintett szolgáltatás bizalmi jellegűnek minősül a szerencseelemekre is tekintettel,
- a fogyasztó számára egy hosszú távú jogviszonyt eredményez a fogyasztói csoportba történő belépés, így a kereskedelmi gyakorlat hatása időben elhúzódó.