Magyar Nemzet • 2014. április 4. 09:00
Március végén lejárt az Erste Bank és a Magyar Posta szerződése, így április elseje óta számos banki ügyfél esett el a személyes ügyintézés lehetőségétől a lakhelyén. Többen más, helyi pénzintézet után nézhetnek - írja a Magyar Nemzet.
Korábban a postafiókokban is intézhették banki ügyeiket az Erste ügyfelei, azonban ez a lehetőség megszűnt április elsejével, miután lejárt az osztrák bank és a Posta közötti szerződés. Az Erstének 134 bankfiókja van országszerte, míg a posta kettőezernél is több helyi kirendeltséggel rendelkezik. Így nyilvánvaló, hogy több olyan ügyfél is lesz, akinek a legközelebbi városba kell majd utaznia, ha továbbra is személyesen szeretné intézni pénzügyeit.
Főleg az idősebb, netbanki vagy telebanki szolgáltatásokat nem használó ügyfeleknek okozhat gondot a változás. Ők vagy maradnak az Ersténél, vagy más bankot keresnek. A napilap információi szerint az utóbbi napokban már emelkedett is azoknak a száma, akik más pénzintézetnél érdeklődnek új számla nyitása felől. Igaz, egyelőre csak érdeklődés szintjén maradtak ezek a megkeresések.
Az osztrák banknak 134 fiókján kívül 420 saját és több mint 800 takarékszövetkezeti ATM-je van országszerte. Emellett a telefonos banki ügyfélszolgálaton és a megújult netbankon keresztül is segítik ügyfeleik hozzáférését a banki szolgáltatásokhoz. A havi két ingyenes készpénzfelvétel is lehetővé teszi, hogy költségek nélkül hozzájusson a lakosság a pénzéhez.