Pénzcentrum • 2012. október 26. 12:02
Idén sem számíthatunk jelentősebb áttörésre a kötelező kampányban. A 2011-es adathoz képest legfeljebb néhány százalékkal csökken az átlagdíj. Kevesebben fognak a váltás mellett dönteni, idén többen lesznek hűségesek a biztosítójukhoz, a kedvező kiegészítő termékeknek köszönhetően nőhet az újrakötők száma - írja a PBA Biztosítási Alkusz előrejelzésében. A Kotelezo.hu portál szerint sem lehet idén jelentős megtakarítást elérni.
Minden évben nagy kérdés az ügyfelek számára, hogy maradjanak-e a biztosítójuknál vagy inkább váltsanak, és ez által megtakarítsanak néhány ezer forintot. 2011-ben a piaci szereplők 1.200.000 nagyságú várakozásaival szemben csupán 700.000-en váltottak biztosítót, idén ennél is kevesebbre számít a PBA.
"A nagy szereplők esetében nem várok díjcsökkentést, náluk arról szól a kampány, hogy mivel tudják megtartani a márkát választó ügyfeleiket. Ehhez különböző extra kiegészítőket kínálnak, amelyek célba találhatnak ennél az autós rétegnél. A kisebb szereplőknél, és azoknál, akik tavaly nagyot vesztettek az egyéni kötelezőn, még az idei év lehet az utolsó ügyfélszerzési akció, hogy aztán más ajánlatokkal célozzák meg az újdonsült vagy "visszaérkező" ügyfeleiket." - hangsúlyozta PBA szakértője.
Mit lesz a biztosításommal? A PBA várakozásai:
Aegon:
A tavalyi nem túl sikeres kampány után év közben kgfb-ben nyertes volt és ráadásul magasabb átlagdíjon szerzett ügyfeleket. Kockázat arányos díjon várom a díjszintjüket és, hogy különböző akciókkal, szolgáltatásokkal próbálják megtartani az ügyfeleiket.
Allianz:
Nem fognak változtatni a díjpolitikájukon, egy-egy szegmensben lehetnek nagyon kedvező díjaik. Casco együttkötésekkel már kedvező díjaik vannak. Nagyon erős márka a gépjármű piacon, ezért nem számítok arra, hogy pár száz forintért elhagyják őket az ügyfelek.
Generali:
Nem fognak változtatni díjpolitikájukon, azon ügyfelek megtartásában lehetnek sikeresek, akik az ár-érték arányt helyezik előtérbe. Casco együttkötésekkel és kiegészítő termékkel sikeresek lehetnek idén. is.
Uniqa:
A kampány után évközben a Cascoval is nyertek. Különböző kedvezményekkel igyekeznek megtartani az ügyfeleiket. Nem hiszem, hogy most a kampányban lejjebb mennének árban.
Posta:
Kicsi a valószínűsége annak, hogy még tovább csökkentik a díjaikat és ezáltal szerezzenek több ügyfelet.
Wabard-Waberer:
Új név, új vezető - minden bizonnyal nyerni szeretnének. Nagy kérdés, hogy díjjal vagy szolgáltatással kívánják megtartani a tavaly őket választókat.
A kötelező.hu várakozásai:
Kiknek van esélyük az élbolyba kerülni az idei kampányban?
Az Allianz a tavalyi kampányban jóval óvatosabb árazást alkalmazott, mint a 2010-es sikeres szereplésekor, emiatt jelentősen veszített is még mindig óriási ügyfélállományából. A társaság az idén jelentős szervezeti költségcsökkentéseket hajtott végre, hatékonyabb struktúrával a háta mögött az idén ismét merészebb árazást alkalmazhat - főként a már korábban is alkalmazott egfb-vel. Nem feltétlenül a legkedvezőbb díjat próbálja majd kínálni: a piaci mérete és ismertsége miatti bizalom sokszor a kalkulációk második-harmadik helyéről is befutóvá teszi ajánlatait.
Az Astra két éve friss piaci szereplőként tarolt, a tavalyi kampányban elsődleges célja az ügyfélállományának megtisztítása volt a kockázatosabb ügyfélkörtől. Az idén ismét nagyobb lendülettel vehet részt a versenyben, könnyen bekerülhet a 3-4 legnépszerűbb biztosító közé.
A Genertel kis korábbi megingás után tavaly ismét a legtöbb ügyfelet szerző biztosítók körébe került. Az egyik olyan biztosító volt, amelyik az ügyfélszerzésben komolyan épített a kiegészítő termékek által nyújtott előnyökre is. A direktbiztosító ezt a sikeresnek bizonyult stratégiáját vélhetően az idei évben is folytatni fogja.
A jelenleg egyetlen kötelezőt hirdető biztosító egyesület, a KÖBE kedvező díjaival évek óta sikeresen folytatja csendes építkezését. Az általa megcélzott szegmens az idén is kedvező díjakat, valamint a tavalyi defektbiztosítás mintájára ismét új, innovatív kiegészítő biztosítások piacra dobását remélheti tőle.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hosszú évek kampánybeli szürkesége után a Posta az elmúlt évben jelentős sikereket ért el: kedvező díjakkal számottevően bővíteni tudta ügyfélkörét. Mivel mindezt ráadásul viszonylag kedvező összetételű ügyfélportfolió mellet érte el, jó esélye van rá, hogy a sikertörténetet az idén is folytatni tudja majd.
Akik egy-egy részpiacot igyekeznek majd elfoglalni
A tavaly a kgfb-piacra lépő CIG továbbra is főként a vállalati-intézményi flottákat tekinti majd elsődleges célcsoportjának, miközben a lakossági ügyfeleknek legfeljebb együttkötési csomagokat kínál majd.
A Generali-Providencia láthatóan a tanácsadói értékesítést helyezte stratégiájának fókuszába minden területen, ennek megfelelően díjait nem az online versenyhez igazítja majd. Jelentős piaci súlya és imázsa folytán azonban ügyfeleinek túlnyomó részét így is képes lehet megtartani.
A K&H két egymást követő évben is az élbolyban végzett az új ügyfelek számát tekintve, és bár tavaly már sok ügyfél pártolt el tőle, valószínűleg folytatni fogja a portfolió-tisztítást. Eközben főként a kedvező kártörténeti múlttal rendelkező autósok közül számíthatnak rá, hogy idén is vonzó ajánlatot kapnak ettől a biztosítótól.
Kikből lehetnek sereghajtók?
A kgfb-piac alakulását folyamatosan nyomon követők gyakran találkozhatnak egy-egy biztosító esetében kétéves ciklus szerint változó díjstratégiával. Ilyenkor egy-egy erős, jelentős számú új ügyfelet eredményező esztendő után a megnövekvő kárhányad ellensúlyozása érdekében óvatosabb díjpolitikát folytat. Vélhetően e kétéves ciklus alsó szakaszába lép idén az Uniqa, amely tavalyi, 10 ezer forint alatti átlagdíjával megszerzett jelentős ügyfélkörét az idei évben várhatóan igyekszik alaposan megszűrni majd.
Az Aegon immár évek óta láthatóan elsősorban nem az év végi kampányra, hanem az évközben váltók egyre gyarapodó táborára koncentrál, ezért az idei év végén sem várható, hogy bővíteni fogja majd ügyfélportfolióját.
A Groupama-Garancia próbál lépést tartani versenytársaival, tavaly ez a cég is bevezetett egy direkt kgfb-díjat, amelynek mértéke azonban szintén nem bizonyult versenyképesnek. A társaság várhatóan az idén sem szakít óvatos árképzésével, ami ezen a roppant árérzékeny piacon nem kecsegtet sok sikerrel.
Akik folyamatosan kerülik a reflektorfényt
Az MKB és a Signal is okozhatnak ugyan meglepetést, de eddigi szereplésük alapján várhatóan továbbra sem fogják alapvetően megmozgatni a piacot. Ugyanez vonatkozhat az Unionra is, amely korábban sem tekintette kiemelt célterületnek a kgfb-t, legfeljebb kis, speciális szegmensekre (pl. segédmotor-kerékpárok) fókuszált.
Aki az év meglepetése lehet
A Wáberer (korábban: Wabard) a közelmúltban nem csupán nevet, hanem stratégiát is váltott, a megújult cég az idén a kgfb-versenyben is könnyen kirukkolhat olyan, rá korábban nem jellemző termékkel, ami kisebb-nagyobb mértékben megmozgathatja a piacot.