MTI • 2012. április 3. 08:02
Az új feltételekkel indult árfolyamgát iránt élénk volt az érdeklődés az első napon, de nagy ügyfélrohamot nem tapasztaltak a bankok. Az MTI által megkérdezett pénzintézetek felkészültek, az ügyfelek azonban még csak tájékozódnak.
A bankok honlapján az érdeklődők elérhetik a szükséges információkat, de mivel a közszférában dolgozókat érintő támogatásokról szóló kormányrendelet csak pénteken jelent meg, több banknál még nem teljes körű a tájékoztatás.
A Raiffeisennél elmondták, hogy telefonon és személyesen is érdeklődtek az ügyfelek, de csak mérsékelt ütemben. Bár április 2-tól, első körben a közszféra dolgozói nyújthatják be igényüket az árfolyamrögzítésre, a banknál nemcsak e körbe tartozók, de mások is kértek információkat. Sem az ügyfélszolgálatokat, sem a call-centert nem kellett megerősíteni. Szerződéskötésre délutánig nem nyújtottak be kérelmet.
Az Erste Bank arra számít, hogy az új típusú árfolyamgáttal a devizaadós ügyfelek több mint fele él majd. A banknál élénk volt az érdeklődés az első napon, de nagy roham nem volt. A fiókokban és a call-centerben is nőtt az érdeklődők száma, de a bank felkészült a helyzetre, és megerősítette az ügyfélszolgálatokat.
A CIB Bank azzal számol, hogy a jelenlegi feltételeknek megfelelően a jogosultak 75 százaléka, - hozzávetőlegesen 35.000 ügyfél - veheti igénybe az árfolyamgátat. Az MTI kérdésére a pénzintézet közölte: telefonos ügyfélszolgálatukon kedden délután egy óráig 34 érdeklődő hívás futott be; ez töredéke annak a mennyiségnek, amelyre felkészült a bank. A mérsékelt érdeklődés a CIB szerint annak is köszönhető, hogy a végtörlesztésben nem csak a bankok, de a lakosság is tudatosabbá vált. A fiókokban szintén egy óráig összesen 271 személyes érdeklődő fordult meg, azonban ők is kivétel nélkül egyelőre csak tájékoztatást kértek.