Világgazdaság • 2012. január 13. 09:32
Kiküldték a pénzügyi szolgáltatók azokat a tájékoztató leveleket lakossági ügyfeleiknek, amelyek az összes élő hitelszerződésük adatait tartalmazzák: a cél az, hogy a kölcsönnel rendelkezők ellenőrizhessék a teljes körű adóslistába kerülő adataikat. Az értesítők ugyanakkor nem csak a teljesítő hiteleket tartalmazzák, hanem az esetleges problémás ügyleteket is- írja a Világgazdaság.
A pozitív adóslistával kapcsolatban csak azoknak kell intézkedniük, akik úgy vélik, hogy az egyeztetésre megküldött adatok nem helyesek, vagy időközben változtak: a nem reagáló ügyfelek adatait pedig automatikusan feltöltik a rendszerbe. Az érintett ügyfeleknek a személyre szóló tájékoztató levelekben megjelölt módon kell megtenniük a bejelentésüket. Az esetleges egyeztetésekkel ugyanakkor az ügyfeleknek nem szabad késlekedniük: 15 napjuk van ugyanis arra, hogy jelezzék észrevételeiket.
Címkék: