Magyar Nemzet • 2011. szeptember 13. 09:02
Még mindig sok hiteles panaszolja be bankját az ombudsmannál: az adósok főként a kamat és a törlesztőrészlet kiszámításának módját és a szerződések felmondásának mikéntjét sérelmezik - írja a Magyar Nemzet. Az ügyfelek az adósmentő intézkedések végrehajtásakor tapasztalt banki visszásságokat is jelenthetik az országgyűlési biztosnál.
Szeptember elejéig 140 beadvány érkezett, ami - az eddigi négyezres ügyforgalommal összevetve - jelentősnek nevezhető - mondta a lapnak az ombudsman pénzügyi kérdésekkel foglalkozó munkatársa.
Hajas Barnabás szerint a válság 2008-as kirobbanása óta sokan fordultak a biztoshoz a bankok magatartása miatt. A társadalmi-gazdasági folyamatokat hűen tükrözi, hogy a krízist megelőző időkben azt kifogásolták az emberek: a bank nem adott számukra hitelt.
Panaszaikban a hitelfelvevők legtöbbször a kamat és a törlesztőrészlet kiszámításának módját sérelmezik, míg számos esetben a hitelszerződés felmondásának mikéntjét teszik szóvá. Egyre több kifogás érkezik a kölcsönmegállapodások kíséretében aláírt kiegészítő szerződések miatt.