Orosz Márton • 2011. június 7. 10:15
Kifejezetten a fiatalokra koncentrálva hozott létre egy új típusú bankot a Raiffeisen Bank International: a Szlovákiában már működő ZUNO direktbank gyakorlatilag csak online létezik, célja pedig olyan ügyfelek megszólítása, akik ritkán keresik fel személyesen bankfiókjukat, és leginkább telefonon vagy az interneten intézik pénzügyeiket. A direktbank az online és mobil banki informatikára specializálódott IND Group technológiájára épül.
A Raiffeisen először Szlovákiában indította el a ZUNO-t, ezt követi majd Csehország, Magyarország és Románia is. Amint az az IND Group mai sajtótájékoztatóján elhangzott, az online működéssel a jelenlegi banki költségekhez képest jóval olcsóbban tudnak bankolni az ügyfelek, tulajdonképp ezekre a kedvezményekre alapozzák az üzletstratégiát. Az ügyfelek szinte minden szolgáltatást igénybe vehetnek online, amit a bankfiókban: folyszámla-ügyintézés, bankkártya-igénylés, megtakarítások kezelése, betétek lekötése.
Az IND Group szakemberei a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondták: a pénzintézetnek saját ATM-jei nem lesznek, a jelenlegi tervek szerint a Raiffeisen automatáiból kedvező feltételekkel vehetnek fel készpénzt az ügyfelek.
Hogyan regisztrálhatnak az ügyfelek?
Ha egy bankfiókban számlát nyitunk, igazolnunk kell személyazonosságunkat, azaz az ügyintéző elkéri személyi igazolványunkat. A ZUNO-nál az online regisztráció során az ügyfél megadja adatait, az így beérkezett regisztrációkat a bank átadja egy "futárnak", aki később személyesen találkozik az ügyféllel, és "lecsekkolja" papírjait, mint más banknál a fiókban történő regisztráció során.
Így elvileg az ügyfélnek nem szükséges bankfiókba bemennie - mivel országonként mindössze egy fiók van, ez meglehetősen nehézkes is lenne.