Pénzcentrum • 2011. május 30. 09:32
2010 januárjában életbelépett új hitelintézeti törvény megteremtette az alkuszi tevékenység fogalmát a bankszektorban is. Ez az alkuszi tevékenység, azonban jelentősen különbözik a biztosítási piacon megszokott közvetítői szereptől. Az UniCredit szakemberei szerint a számok is alátámasztják, hogy a banki termékek közvetítése esetében az alkuszi tevékenység jelenleg nem releváns a hazai piacon. A számok is ezt támaszthatják alá, hiszen alig néhány cég kapott alkuszi engedélyt az elmúlt időszakban, miközben a független közvetítők száma közel 700 - írja a Napi Gazdaság.
Van azért olyan bank is, ami nagy lehetőséget lát az alkuszi rendszerben. A CIB szerint nincs határ és lehetséges a szélesebb, több intézményt is átölelő kínálat kidolgozásában. Ők azt emelték ki, hogy a hatályos törvények alapján egy biztosítási alkusz a biztosításközvetítői tevékenységen kívül már más tevékenységeket is végezhet, mint például hitelközvetítés, pénztári tagtoborzás. A CIB szakértői szerint egyre több biztosítási alkusz kezd majd ilyen tevékenységbe.
Angyal-Tóth Zoltán, az Erste Alkusz Kft. ügyvezetője elmondta: ahogy a netes értékesítés általában fejlődik, úgy az online-alkuszok piaci részesedése is várhatóan nőni fog, ami természetesen akár a banki termékekről is elmondható.
Regényi Gábor, az MKB Biztosító értékesítési igazgatója úgy gondolja, hogy az alkuszi közreműködésnél a vízválasztó azoknál a termékeknél van, ahol fontos egy szakember jelenléte, mert a kockázatok körének a diverzifikáltsága, az egyedi igények széles körű megjelenése, a termékek bonyolultsága megköveteli az interaktív kommunikációt -írja a Napi.