Pénzcentrum • 2011. május 3. 11:02
A 2011. I. negyedéves adatokat tartalmazó statisztikai összefoglaló felöleli egyrészt a Felügyelethez érkezett fogyasztói beadványokat, melyeket a Felügyelet hatósági eljárásban vizsgál meg, másrészt tartalmazza az Ügyfélszolgálathoz érkezett és közvetlenül megválaszolt megkereséseket. A tárgynegyedévben a Felügyelethez érkezett fogyasztói beadványok száma csökkent - áll a PSZÁF honlapján.
Egy év alatt legjobban, az előző évi 42 százalékára, a deviza alapú jelzáloghitel termékkel kapcsolatos panaszok csökkentek. Ez viszont betudható lehet a hitelezés leállításának. A hitelkártya termékek esetében is jelentős 50 százalék fölötti esésről beszélhetünk, ami jobban jellemezheti az aktív hitelezéssel kapcsolatos trendeket.
A bankok is egyre többet tesznek saját ügyfeleik megmentéséért: Meghalt anya, apa: csak a hitel maradt és az értéktelen ház
A tárgynegyedévben piaci részesedésüket meghaladó mértékben érkeztek beadványok a Budapest Bank Nyrt.-re, a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepére, illetve a Magyar Cetelem Bank Zrt.-re.
2011 I. negyedévében a Felügyelethez összesen 1 716 fogyasztói beadvány érkezett, mely az előző negyedévinél 13,9 %-kal, az előző év azonos időszakában regisztráltnál pedig jelentősen, 46,9 %-kal kevesebb.
A
tárgynegyedévben az összes
szektor tekintetében javulás
tapasztalható a múlt év
hasonló időszakához mérten. A pénzpiaci, a
tőkepiaci, a biztosítási
beadványoknál továbbra is megfigyelhető a folyamatosan csökkenő
tendencia.