Pénzcentrum • 2010. augusztus 18. 16:02
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepét, mert a bank megsértette az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó jogszabályi előírásokat. A Felügyelet kötelezte a bankot, hogy szeptember 30-ig nyújtson be belső ellenőri jelentést a jogszabályok maradéktalan betartásának ellenőrzéséről.
A Felügyelet az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepénél 2010. március 24-én fogyasztóvédelmi célvizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a bank a lakossági hitelezési tevékenysége során betartja-e a jogszabályi előírásokat. A Felügyelet helyszínen kívüli vizsgálatot és két, szúrópróbaszerűen kiválasztott fiókban helyszíni ellenőrzést is végzett. A próbaügylettel többek között a szerződéskötést megelőző tájékoztatást vizsgálta az ingatlanfedezet mellett nyújtott lakáshiteleknél.
A Felügyelet megállapította, hogy a bank fiókjaiban nem volt megfelelő az ügyfelek tájékoztatása, nem lehetett megtalálni a fogyasztók számára fontos, a hitelintézeti törvényben meghatározott dokumentumokat: üzletszabályzat, szerződési feltételek, kamatok, szolgáltatási díjak, az ügyfeleket terhelő egyéb költségek listája, Panaszkezelési Szabályzat. A Felügyelet a hiányosságok megszüntetése mellett kötelezte a bankot, hogy 2010. szeptember 30-ig nyújtson be belső ellenőri jelentést a jogszabályok betartásának ellenőrzéséről.
A Felügyelet fokozott figyelemmel kíséri az ügyfelek megfelelő tájékoztatásának biztosítottságát a bank valamennyi fiókjában.