Kártyán nyert pénzek: nem kérünk belőlük?

Pénzcentrum2010. június 29. 05:21

Nem keressük a kedvezményeket? Úgy tűnik, a magyarokat nem könnyű lázba hozni a különböző, bankkártyához kapcsolt kedvezményekkel: hazánkban az úgynevezett co-branded, vagyis a kereskedőkkel együtt kibocsátott bankkártyák száma évről évre csökken. Ennek több oka is lehet, többek között az is, hogy az itthoni kereskedők nem mindig nyújtanak érdemi kedvezményeket a kártyahasználóknak.

Tavaly év végén összesen alig több mint 782 ezer co-branded, illetve affinity kártya volt hazánkban forgalomban, melynek több mint 87 százaléka MasterCard típusú volt. 2007. év végén ugyanilyen kártyából még több mint 1 milliót használtunk, vagyis két év alatt 267 ezerrel csökkent a számuk. Az AMEX típusú kártyák teljesen eltűntek a piacról, saját logósból pedig összesen egy darab volt forgalomban 2009. év végén.


A co-branded, vagy más néven, társmárkás, ikermárkás kártyák már a kilencvenes évek végén megjelentek itthon, 2006-ig darabszámuk dinamikusan nőtt, azonban az összes bankkártyán belüli 10 százalékos részarányt nem tudta jelentősen átlépni.

A szélesebb körű használat terjedése ellen hat többek között az is, hogy a partnercégek nem mindig tesznek valós programot, vagy kedvezményt a kártya mögé, holott az ügyfeleknek két dolog fontos: az egyik, hogy milyen név szerepel a kártyán, a másik pedig a kedvezmények, amiket biztosítani tudnak.

A co-branded kártyák lényege, hogy a bankok nem egyedül, hanem egy kereskedővel közösen bocsátanak ki bankkártyát, amelyhez mindkét partner további, járulékos szolgáltatásokat nyújt a programhoz csatlakozó ügyfelek számára. Ezek a kártyák nem azonosak az úgynevezett kereskedői kártyákkal, amelyeket kereskedő (pl. egy áruházlánc, üzemanyag-társaság) bocsát ki, és kizárólag a kibocsátó kereskedő üzleteiben használhatók, ezek valójában nem is bankkártyák, hiszen kibocsátásukban nem vesz részt pénzintézet.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A bankok számára a bankkártyák, azon belül is főként a hitelkártyák szélesebb körű elterjesztésében komoly segítséget jelenthetnek a kereskedelmi partnerek, akikkel együttműködve, közösen dobnak piacra bankkártyákat, gyakran ezáltal az értékesítési csatornát is kiszélesítve, hiszen így nem csak adott bank fiókjában, de a partnercégnél is beszerezhető a kártya.

Valódi-e a kedvezmény?

Címkék:
RAIFFEISEN,