Pénzcentrum • 2010. június 17. 15:02
Alacsony kamat, újratöltődő hitelkeret, gyors ügyintézés, egyszerű előminősítés és kevés adminisztráció - egy friss felmérés szerint ezeket a szempontokat tartja fontosnak egy ügyfél a fogyasztási hitelek igénylésekor.
A magyar ügyfelek továbbra is igénylik a fogyasztási hiteleket -derül ki a Cofidis hitelintézet felméréséből. A potenciális piac nagy, a felmérésben résztvevők háromnegyede szeretne felvenni a közeljövőben előrehozott fogyasztásának finanszírozására kölcsönt - a válaszadók túlnyomó többsége bankoktól vagy hitelintézetektől.
A többség vagy kisebb összegeket igényelne 200 ezer forintig bezárólag, vagy nagyobb, fél millió forintot is meghaladó kölcsönre lenne szüksége. Hiteligényléseiket az ügyfelek lehetőleg egyszerűen, személyes közreműködés nélkül, telefonon és interneten szeretnék lebonyolítani, a lehető legkevesebb adatszolgáltatással és papírmunkával. A törlesztéseket követően szívesen vennék, ha egyszer már odaítélt keretük újratöltődne és szükség esetén ismét lehívható lenne.
Gyors és egyszerű hitelbírálatot igényelnek az ügyfelek
A több mint ezer / teljes minta: 1133 fő / válaszadó zöme, azaz 988 fő szívesen venné, ha újratöltődő hitelkeretet vehetne igénybe és ügyei intézésében előnyben részesíti az ismert és jó nevű pénzintézeteket.
E-hitelek előnyben
A válaszadók többsége interneten és telefonon szeretné intézni fogyasztási hiteligényét, a legkevésbé személyesen otthon vagy a hitelintézet irodájában, esetleg a megvásárolni kívánt pénzügyi ajánlat értékesítési helyén. A megkérdezettek a virtuális értékesítési módnak az egytől ötig terjedő skálán (1-es a leginkább preferált módozat) 2,31 átalégértéket adtak. A telefonos hiteligénylést 1006-an 2,95 helyre tették, vagyis, majdnem olyan előkelő helyre, mint az internetes ügyintézést.
Bizalom a bankok és a hitelintézetek felé
Ugyanakkor az ügyfelek döntő többsége, körülbelül 80%-a a bankoktól és a hitelintézetektől igényelne a legszívesebben hitelt. Ezen belül a bankokat részesíti előnyben a megkérdezettek csaknem fele, a hitelintézetekhez pedig mintegy harmaduk ragaszkodik. Viszonylag kevesen akarnak kölcsönöket felvenni hitelközvetítőktől / 2 % / és magánszemélyektől / 2,5 % /. Meglepően nagy viszont azok aránya / valamivel több mint 16 % /, a válaszadók több mint tizede, akiknek lényegében mindegy, hogy kitől érkezik a pénzügyi segítség.