Pénzcentrum • 2010. február 11. 16:58
A lakossági folyószámlák tekintetében a Tesco Bank piaci részesedése 2013-ra elérheti a másfél százalékot, amivel egy neves brit pénzügyi tanácsadó iroda szerint beférkőzhetnek a tíz legnagyobb bank közé.
A Datamonitor vezető tanácsadója úgy véli, hogy a Tesco által a kiskereskedelemben alkalmazott értékesítési stratégia a bankszektorban is beválhat. Az ügyfelek bankokba vetett bizalma jelentősen csökkent a válság hatására, ezért valós esély nyílik a banki top 10-be kerülésre.
A kiskereskedelmi növekedés lassuló pályára állt, így brit óriás olyan egyéb lehetőségek felkutatásán dolgozik, melyekből előnyt kovácsolhat. A fő tevékenységből származó bevételkiesést egyéb szolgáltatások bevezetésével kívánják pótolni.
A Tesco a bankszektorban is a kereskedelemben már sikeresen alkalmazott értékesítési módszereket alkalmazza. Az egyik versenytárs (Metro Bank) hasonló lépésre szánta el magát, de a szakértők szerint a kevésbé agresszív értékesítési módszerek miatt jó, ha 2015-re elérik a fél százalékos piaci részesedést a lakossági folyószámlák piacán.
A bankokat meglepheti az új piaci szereplőknek a pénzügyi szolgáltatások nyújtása során alkalmazott dinamikus stratégiája. A kereskedelemből átmentett módszerek nem csak a fogyasztói elkötelezettséget fokozzák, hanem az üzleti eredmények növekedését is eredményezhetik.