Pénzcentrum • 2009. december 7. 13:09
A T-Mobile rendszerének pénteki meghibásodása után egy újabb nagy céget ért utol a balszerencse. A Portfolio.hu úgy tudja, hogy gyakori zavarokat tapasztalnak az ügyfelek a K&H Bank rendszerében.
A legfrissebb: Reagált a K&H Bank! Biztonságban vannak a betétek!
A K&H honlapja szerint az e-banki szolgáltatás 15:20 -16:30 között nem lesz elérhető.
Központi szerverleállás történt a K&H Banknál a mai napon - tudta meg a Portfolio.hu. Jelenleg sem megy, illetve akadozik a kiszolgálás az internetes bankolásban, fejetlenség uralkodik több fiókban és esetenként a pénzkiadó automaták, az ATM-ek sem működnek tökéletesen.
A Portfolio.hu értesült olyan ügyfélről, akinek számlájáról - legalábbis látszólag - kétszer emelte le a rendszer egy reggeli kártyás vásárlás összegét, fennakadásokat tapasztaltak az ügyfelek a Flórián téri, illetve a Deák téri fiókban is a kiszolgálás során, a bank telecentere pedig többször is elérhetetlennek bizonyult.
Bezöldültek! Jönnek a K&H zöld bankfiókok!
Több fiókban nem tudják megmondani az ügyfeleknek a pontos számlaegyenlegüket, és gyakran az ATM-ek is helytelenül közlik ezt az információt. A zavart az alkalmazottak szerverleállással indokolták, néhány vélemény szerint jó esetben a ma délután folyamán rendeződnek majd a problémák, de elképzelhető, hogy csak holnapra áll helyre a kiszolgálás.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Pénzcentrum kiküldött munkatársa a K&H Flórián téri (Budapest, III. kerület) fiókjában 13.22-kor a következőt tapasztalta: a sorszámosztó gépre ragasztva egy nyomtatott üzeneten az szerepelt, hogy bizonyos számlaműveleteket csak a számlavezető bankfiókban tudnak végrehajtani. Az ügyintéző -kérdésünkre- azt javasolta, hogy az ügyfél hívja fel a K&H TeleCentert.
A K&H TeleCenter főmenüje működik, de belépés után azt az információt adja, hogy a telefonos lakossági ügyfélszolgálatnál hosszabb várakozási időre kell számítani.
A telefonos ügyfélszolgálat szerint - a sok ügyfél számára- ma esedékes hitel-törlesztőrészletek levonása még nem történt meg, de -a tájékoztatás szerint- a délután folyamán újra megpróbálják levonni a pénzt az ügyfelek számlájáról. A TeleCenter munkatársa elmondta, hogy rendszerük már helyreállt, várhatóan 15-16 óra között már az e-bank is használható lesz.
Ha a törlesztőrészletek levonása mégsem történik meg, akkor rendszerprobléma miatt nem számolnak fel késedelmi kamatot azoknak az ügyfeleknek, akiknek a pénz egyébként rendelkezésre állt a számlán.