Világgazdaság • 2009. november 20. 09:49
A pénzügyi termékek körében egyelőre csak a biztosításoknál megszokott az online kötés, de egyre keresettebbek a banki szolgáltatások is a neten.
Az NRC Piackutató és a TNS VMR kutatása szerint a 18-69 éves netezők 85 százalékának van folyószámlája, melyhez több mint 40 százalékuk online banki szolgáltatást is igénybe vesz. Ez elsősorban csak a banki tranzakciók lebonyolítását, esetleg a betétlekötést könnyítik meg, a hitelezés területén még nem nyújtanak túl sok segítséget.
A banki hitelkalkulátorok segítségével már most is rengeteg ügyfél számolja ki a várható költségeit, de a folytatás már döcögősebb. A hiteligényléshez szükséges dokumentumokat sok helyen le lehet tölteni, az online kitöltés azonban még gyerekcipőben jár. A bankok jellemzően a fedezetlen hitelek felvételéhez teszik lehetővé az online szerződést: az OTP-nél hitelkártyát, a K&H-nál és a Budapest Banknál pedig személyi kölcsönt és folyószámlahitelt lehet felvenni - írta a Világgazdaság.
A jelzálog-hitelezési piacon egyelőre csak az Aegonnál lehetséges az online kölcsönigénylés. Az ügyfelek az interneten keresztül tölthetik ki a nyomtatványokat, melyeket az igénylés véglegesítése után a hitelintézet papíron kinyomtatva aláírásra visszaküld az ügyfélnek. A végleges szerződéskötésre és a közjegyzői okirat elkészítéséhez természetesen itt is szükség van személyes találkozóra, melyre előre egyeztetett időpontban kerül sor. Az online szerződést kötő ügyfelek rendkívüli kedvezményekben részesülnek, így 1,5 százalékos kedvezményt kapnak a folyósítási díjból, számukra az értékbecslés ingyenes és a társaság magára vállalja a földhivatali ügyintézést is.