Pénzcentrum • 2009. november 12. 12:32
Legalább egy évtizede nem volt akkora árverseny Nagy-Britanniában a kiskereskedők között, mint amilyen az idei szezonban várható - véli az Asda.
A Tesco mögött az ország második legnagyobb áruházláncának számító Asda egy sor termékét árazta le a karácsonyi rohamra, így például a Fuji 10 megapixeles fényképezőgépét, a Philips Blu-Ray DVD lejátszóját, vagy az Intempo iPod-dokkolót. A legnagyobb áruházláncok mind igyekeznek a hagyományos élelmiszeripari termékeken túl bővíteni a kínálatukat, melyen magasabb hasznot tudnak elérni, mint a hagyományos "közértes" termékeken.
A piaci szereplők közti harcot fokozza az is, hogy a tavaly csődbe ment Woolworths piaci részesedését még nem sikerült egyértelműen megszereznie egyik félnek sem. A Sainsbury vezetője Justin King szerdán igen "energikusnak" nevezte az idei szezont, attól azonban óvakodott, hogy kijelentse: árháborút vívnak az áruházak.