Egyre nagyobb teret nyernek a mosogatógépek

Pénzcentrum2009. október 16. 13:33

Mosogatószerből 10 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom - a piac mérete megközelíti az évi 11 milliárd forintot.

Ahogyan terjednek a mosogatógépek, úgy változik a kézi és gépi mosogatószerek iránti kereslet is. A piacot domináló kézi szegmens kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal emelkedett 2008 szeptember-2009 augusztusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor a gépi szegmensé 30 százalékkal nőtt, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Összességében a mosogatószerek piacmérete a 2009 augusztussal záródó egy évben megközelítette a 11 milliárd Forintot.

A forgalom nagyarányú növekedésének fő oka az áremelkedés. A gépi mosogatószer mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 18 százalékkal magasabb idén július-augusztusban, mint a tavalyi hasonló periódusban; a kézi mosogatószeré pedig 17 százalékkal.

A mosogatószer az egyik legnagyobb forgalmú háztartási vegyiáru kategória. A Nielsen által vizsgált 60 kategória közül csak a mosószer, toalett papír, pelenka, dezodor, tusfürdő és öblítő előzi meg.

A kereskedelmi forgalomból kétharmad jut a kézi, egyharmad pedig a mosogatószerekre, értéket tekintve, a legfrissebb adatok szerint.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A bolti eladás a gép szegmensben erősen koncentrált. A modern háztartásokban használatos terméket főleg a modern bolttípusokban vásárolják. Jelenleg 54 százalék a hipermarket részaránya, az előző évi 57 százalékkal szemben. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornára 18 százalék jut, a legutóbbi adatok szerint.

Címkék: