Pénzcentrum • 2009. október 12. 05:40
Új marketing kommunikációs eszközöket alkalmaznak Az elmúlt években kétes hírnévre tett szert a magyar hitelezési piacon a Provident. A terméket csak futólag megismerő nagyhangú ellenzők már tüntetéseket is szerveztek, miközben a belső felmérések szerint az aktív ügyfelek döntő többsége elégedett a pénzügyi szolgáltatóval. A cég kommunikációja a lakossági pénzügyi tudatosság fejlesztésének irányába mozdult el, amit edukációs spotokkal és kevésbé a készpénzre fókuszáló reklámokkal támasztanak alá. A Pénzcentrum ennek kapcsán kérdezte Mikola Gergelyt, a Provident Pénzügyi Zrt. kommunikációs igazgatóját.
Pénzcentrum: Hogyan változott a cégük kommunikációja az elmúlt hónapokban?
Pénzcentrum: A termék egy olyan környezetből érkezett, ahol hazánkkal szemben az emberek hetente kapnak fizetést. Megfigyelhető-e az ügyfelek törlesztési magatartásában valamilyen ciklikusság (a hó elején még fizetnek, de a hónap vége felé nagyobb teher a törlesztés)?
Mikola Gergely: Bár sokan vannak, akik havonta kapnak fizetést, a munkaerőpiacon számos olyan foglalkozás van, ahol a munkavállalók naponta, vagy hetente jutnak hozzá a járandóságaikhoz. Gondoljunk csak a fodrászokra, a szolgáltató- és az építőiparban dolgozókra vagy éppen a vállalkozókra. Emiatt általánosságban nem jelenthető ki, hogy az ügyfeleknek a hónap végére elfogy a pénzük és nehezebben tudnak törleszteni. A heti fizetés másik oka a családi költségvetés összeállításakor sokan könnyebben tudnak egy hétre előre tervezni, amiben segítségükre lehet a csaladikasszasikerek.hu oldalon elérhető kalkulátorunk.
Pénzcentrum: Mi a véleményük a banki etikai kódexről?
Mikola Gergely: A banki etikai kódexszel kapcsolatban meg kell említeni, hogy a Provident soha nem módosította egyoldalúan az ügyfelek szerződéseit, nem kezdeményezett árverezést és nem folyósított jelzálog vagy deviza alapon. Ezek alapján véleményünk szerint számos pontban nem relevánsak ránk az abban foglaltak, de az irányelvekről szóló anyagot alaposan elolvastuk, az aláírásról hamarosan döntünk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pénzcentrum: Vannak-e a heti törlesztésnek előnyei?
Mikola Gergely: Jelenleg körülbelül 225 ezer ügyfelünk van, akik közül 96-97 % választotta az otthoni szolgáltatást. Éves szinten több millió ügyfél-képviselő találkozó történik, így előbb látjuk az esetleges problémákat és hatékonyabbak lehetünk azok megoldása során. A fizetési nehézségekre sokkal hamarabb fény derül, mint például egy havi törlesztésű személyi kölcsönnél, vagy jelzáloghitelnél.
Kevesebb igénylés, több elutasítás