Pénzcentrum • 2009. október 7. 15:02
Egy frissen közzétett tengerentúli felmérés szerint az ügyfelek közül egyre többen egyszerűen visszafizetik a tartozásukat és leadják a hitelkártyájukat válaszul a kártyatársaságok hitelkeret szűkítő, kamatemelő és költségduzzasztó intézkedéseire. A sértődöttség abból fakad, hogy a rendszerint jól fizető ügyfelek versenyhelyzetben megalázónak tartják a finanszírozók szigorító lépéseit.
A felmérés során a hitelkártyás válaszadók ötöde nyilatkozott úgy, hogy tisztességtelenül bánt velük a finanszírozó, közülük minden harmadik besétált a legközelebbi bankfiókba, kiegyenlítette a tartozását és leadta a kártyáját.
A hitelkártyát, mint kényelmi pénzügyi szolgáltatást használók nem értettek egyet a hitelkeret szűkítéssel a kamatok és a díjak emelésével, ezért inkább megszabadultak a kártyájuktól. Tíz válaszadóból mindössze négyen nyilatkoztak úgy, hogy elégedettek a hitelkártyájukhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal.
Minden tizedik ügyfél úgy érzi, hogy többet fizet, mint egy évvel ezelőtt, 43 % szerint nem változtak a díjak, míg a többiek alacsonyabb költségekről számoltak be. Az aktív hitelkártya használók hatoda több mint 10 ezer dolláros mínuszt cipel egyik hónapról a másikra.