Pénzcentrum • 2009. szeptember 4. 14:02
Közzétették egy frissen lefolytatott hitelkártyákra vonatkozó ügyfél elégedettségi felmérés végeredményét a tengerentúlon, mely több meglepetést is tartogatott a szakértők számára. A szolgáltatók közötti csatározásban a Visa és a MasterCard is alulmaradt, ugyanis az élen az American Express és a Discover végzett.
A tanulmány megállapította, hogy a hitelkártyákra vonatkozó ügyfél-elégedettség három éves mélypontra süllyedt. A felmérést végző szervezet szerint ez leginkább az emelkedő kamatoknak és díjaknak tudható be, mivel a válaszadók közül kétszer annyian tapasztalták a kondíciók előnytelen változását, mint egy évvel ezelőtt.
Az elégedetlenség fokozódásában közrejátszott még a késedelmes fizetésre kiszabott díjak emelkedése is. Idén a válaszadók 14 %-a tartotta ezt a legkényesebb pontnak, csak összehasonlításul 2008-ban 11 % nem volt elégedett ezzel a díjtétellel.
A vizsgált szempontok között szerepelt még a számlázási és a fizetési eljárás egyszerűsége, a szolgáltatás minősége, az egyéb akciók és a problémakezelés színvonala. Az American Express és a Discover több tekintetben is felülmúlta riválisait, így idén a Visa, valamint a MasterCard előtt végeztek.
A megállapítások között szerepelt még, hogy a hitelkártyákra vonatkozó elégedettség a pénzügyi szolgáltatások területén messze a biztosítások, a banki szolgáltatások és a befektetési lehetőségek mögött kullog.