Pénzcentrum • 2009. június 29. 06:20
Egyre gyakrabban találkozhatunk újfajta vásárlói közösségek reklámjaival. A ScienNet és a Lyoness első látásra valamilyen újabb lehúzós multi level marketing akciónak tűnhet, azonban kár lenne tagadni: a háttérben zseniális üzleti ötletek állnak. Persze az igazán nagy pénzeket a cégek tulajdonosai zsebelik be.
"Sokan szkeptikusok ez ügyben de én lehet megpróbálom mostmár - hátha én is milliomos leszek - ki tudja ?" - hangzatos vélemény egy fórumon. Milliomosnak lenni, ez a cél, ehhez adnak segítséget az újfajta vásárlói közösségek.
Az üzleti modell bemutatásához induljunk ki a pontgyűjtő kártyák (SMART, SuperShop) mechanizmusából. A SMART kártyánál például ha tankolunk a Shell-kutaknál, ha fogyasztunk a McDonald's-ban, pontokat kapunk. A kapott pontokat pedig levásárolhatjuk a kijelölt üzletekben, rendelhetünk a katalógusból, beválthatjuk az éttermekben. A csatlakozott boltok pedig örülnek, hiszen a kártyatulajdonosok szívesebben vásárolnak náluk.
Mit kínál ezzel szemben a ScienNet?
A vásárlói rendszerek azon az elven alapszanak, hogy ha sokat vásárolsz, az nemcsak neked, hanem a boltnak is megéri, így kedvezményeket ad. Ahogy egy helyütt írják: "Minél nagyobb létszámmal lépünk fel az országos bolthálózatoknál, annál könnyebb megállapodnunk és jelentős kedvezményeket elérnünk."
A ScienNetnél nem pontokat kaphatsz a vásárlásaid után, hanem pénzt. Míg az pontgyűjtögetős törzsvásárlói rendszereknél (Smart, Supershop) a jóváírt pontok csak bizonyos helyeken vásárolhatók le, addig a ScienNetnél a kedvezményeidet készpénzben kapod meg. Ráadásul (és valójában ez a lényeg) ha tovább ajánlod a ScienNet rendszerét, elviekben akár magas jövedelemre is szert tehetsz.
A rendszerben több ezer termékpartner található, az egész országban, különféle kategóriákba sorolva: élelmiszer, gépjármű, műszaki cikk, lakberendezés, stb. Az is mutatja, hogy lehet valami a dologban, hogy olyan boltokban lehet kedvezménnyel vásárolni, mint a Coop- élelmiszerboltok, a Skála-áruházak, (esetleg a monori Pajzán Padlás Szexuális áruk Üzlete, vagy épp 9 magánnyomozó-iroda). Partnere a cégnek a Volksbank is: egy speciális számlacsomagot biztosít a ScienNet ügyfeleknek.
A vásárlást követően a ScienNet a kedvezményt a számládra utalja Ha viszont -és itt jön az MLM része a dolognak- rajtad keresztül is lépnek be ismerősök a hálózatba, az ő vásárlásaik után is megjelenik a számládon a kedvezmény mértékének 0.5%-a. Ezért ha beviszel valakit a rendszerbe, gyorsítod a jövedelmed növekedését.
Idézünk a sciennet.hu-n található prezentációból: "Ha a közvetlen törzsvásárlóink tovább ajánlják a ScienNet rendszert, és újabb törzsvásárlókat regisztrálnak, akkor ők lesznek a mi közvetett törzsvásárlóink. Ha a közvetlen törzsvásárlók a kiválasztott termékpartnereknél, a szerződött ScienNet termékpartnereknél vásárolnak, akkor az ott elköltött pénzüknek a 0,5 %-t megkapjuk jutalékként. Sőt a közvetett törzsvásárlóink elköltött pénzeinek a 0,5 %-t is jutalékként megkapjuk a ScienNettől." Ezen felül még különféle bónuszok és egyéb juttatások is vannak a rendszerbe építve, egyfajta ösztönzésként.
Mondanunk sem kell, az internet telis-tele van hihetetlen sikersztorikkal. "Szívós Mónika a Sciennettel száguld, mint a musztáng" -hangzik például egy cikk címe. A tagok sokszor a világháló segítségével próbálják bővíteni saját hálózatukat.
Hol a bibi?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nos, ahhoz hogy megtakarítsak, meghatározott kereskedőknél, boltokban kell vásárolnom, ahol elfogadják a ScienNet-utalványaimat. Pedig könnyen lehet, hogy máshol (például nagyobb hipermarketben) jóval olcsóbb az általam preferált termék, sőt, könnyen lehet, hogy a számla végösszege is alacsonyabb (még akkor is, ha kapok néhány százaléknyi visszatérítést).
És valljuk be, nem kell feltétlenül az összeesküvés-elméletek hívének lenni ahhoz, hogy kissé kétkedve fogadjuk az alábbi mondatokat: "A ScienNet International az Egyesült Államokban, Washington D.C.-ben bejegyzett társaság. (...) A ScienNet brand, márkanév, egy teljesen új márkanév a földön. A tulajdonosok kimondottan Európára, az európai vásárlási kultúrára hozták létre. Tesztországként, elsőként Magyarországon indul a ScienNet rendszer és ahogy a megfelelő eredményeket, referenciákat elérte, a környező országokban, Európában mindenhol elérhető lesz."
Az is érdekes, hogy a honlapon feltüntetett ügyfélszolgálati telefonszámon gyakorlatilag nem lehet a rendszer működésével kapcsolatos információkat kapni.
Ki nyer ezen igazán?
Nem kérdés, hogy a cég alapítói és működtetői. Mondunk egy példát: ScienNet-tag vagyok, és a nagykörűi Nagy-Bogrács étteremben ebédelek, 10 ezer forintért. A kereskedelmi árengedmény 10%. Az árengedmény százaléka csökkentésre kerül a ScienNet kezelési költségével: a ScienNet kezelési költsége 1%. Tehát míg én 9100 forintért ebédeltem (hiszen visszatérítik a 10-1%-ot), addig a ScienNet is kap 100 forintot az én fogyasztásomból. Minél több tagja van a rendszernek, annál több a fogyasztás, annál több az ilyen 100 forint, és a számok csak növekednek és növekednek...gyakorlatilag a rendszerrel együtt, határ nélkül.
Kedves Olvasónk! Ha Önnek van tapasztalata a ScienNet működésével kapcsolatban, ne ha bozzon, ossza meg velünk! Központi e-mail címünkre várjuk véleményét: penzcentrum@penzcentrum.hu.
Cikkünk következő részében egy másik, hasonlóan érdekes cég, a Lyoness működését mutatjuk be.