Pénzcentrum • 2009. június 29. 11:32
A 30 egységből álló McCafé lánc 24,5 százalékos forgalomnövekedéssel 2008-ban is megőrizte piacvezető helyét a hazai kávézópiacon. A McDonald's kávézóiban 2008-ban 2,6 millió vendéget szolgáltak ki: 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. 2009 első 5 hónapjában 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak az előző év hasonló időszakához képest a már tavaly is üzemelő McCafé egységekben. Ebben az időszakban az új üzletek nyitásával együtt a teljes kávézólánc forgalma 32 százalékkal nőtt.
A magyarok leginkább az erős eszpresszót, a habos cappuccinót veszik, sütemények közül a karamellás sajttorta a zászlóshajó termék. A hazai McCafé stáb szakmai képzése mintául szolgál a nemzetközi hálózaton belül: a magyar élcsapat baristái tréningezik a környező országok McCafésait.
2008 év végére már 30-ra bővült a McCafé hálózat egységeinek száma. Az elmúlt évben a McDonald's kávézóláncának forgalma elérte a 780 millió forintot, 2007-hez képest ez 36 százalékos növekedést jelent (az új éttermekkel együtt). A kávézólánc egységei tavaly 2,6 millió vendéget szolgáltak ki. Azokban az éttermekben, ahol McCafé is működik, a vendégforgalom 11 százalékát adják a kávéra, süteményre betérők.
A vendéglátóiparban általánosan tapasztaltakkal ellentétben a magyarok a kávézás élményén nem spórolnak. 2009 első 5 hónapjában, az előző év hasonló időszakában is üzemelő McCafé egységekben 11 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak, a tavaly május után nyílt kávézók forgalmával együtt pedig összesen 32 százalékkal nőtt a kávézólánc forgalma.
A magyarok töretlen kávézási kedvéről árulkodik, hogy 2008-ban 14 tonna, azaz egymilliónál is több csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei. 2009 folyamán már az első öt hónapban a tavalyi hat hónap mennyiségét, 7,7 tonnát használtak fel a kávézók. A magyar vendégek körében legnépszerűbb a karamellás sajttorta, az eszpresszó, a cappuccino és a jeges kávé.
A vállalat jelenleg ― egy egység kivételével ― shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg 16 vidéki McDonald'sban üzemel kávézó.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A vendégek egyre jobban szeretik a McCafét: többen és gyakrabban járnak hozzánk. Azt, hogy ilyen eredményeket produkálunk, többek közt 2 fő tényezővel magyarázom: kiváló minőségű és széles termékválaszték, valamint a versenytársainknál jóval kedvezőbb árképzés." - mondta Radek Janalík, a magyarországi McDonald's ügyvezető igazgatója.
A McCafék a környezettudatos vásárlók felé is nyitnak: 2008 elejétől UTZ minősítésű kávét használnak nemcsak a McCafé kávézóiban, de az éttermekben is. Az UTZ egy olyan globális minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely minősítés garantálja, hogy a kávét a helyi közösség érdekeit figyelembe véve, társadalmilag felelős módon termesztették. Jelenleg Magyarországon a McDonald's gyorsétterem-hálózat az egyetlen a vendéglátásban, amely UTZ minősítésű kávét kínál.