Pénzcentrum • 2009. június 12. 12:32
Megnőtt az igény az átmeneti foglalkoztatású vezetők iránt, akik a válságba jutott vállalatokat próbálják újrapozícionálni. Gyakran a válságkezelés folyamata világít rá, mitől nem működik hatékonyan egy szervezet, sokszor ugyanis már ennek okait sem tudják feltérképezni a cégek. Válságról akkor beszélünk, ha a problémák kezelésére a megszokott menedzser módszerek már nem hoznak eredményt - tudtuk meg Polányi Sándortól. Az interim menedzser nevéhez fűződik a Vivendi nagy konszolidációjának vagy a Herendi Porcelánmanufaktúra szervezeti kultúraváltásának lebonyolítása.
A piacgazdasági verseny körülményei között minden vállalkozás előtt ott lebeg a válság, amely a cég megszűnésével is fenyegethet. Ezt a tényezőt nem lehet kiiktatni, de meg lehet előzni, illetve ha már bekövetkezett, hatékonyabb, optimálisabb létszámmal működő szervezetté lehet alakítani. A válságmenedzselés célja, hogy a felszámolást elkerülje a vállalat, de ehhez pontosan, lépésről-lépésre be kell tartani a válságkezelés pontjait. - A válság leküzdéséhez először is fel kell ismerni a válságot.
A cikk teljes szövegének olvasásához kattintson ide.