Pénzcentrum • 2009. május 25. 10:32
Megdöbbentő eset történt az Egyesült Államokban: a Bank of America szerint a válság az olyan emberek miatt alakult ki, akik nem hajlandóak kifizetni az elhunyt szüleik bankkártya-adósságát.
A pénzintézet egyik ügyfele, Theresa Hatt ugyanis 52 évesen rákban elhunyt. Amikor a fia, Paul Kelleher bejelentette ezt a Bank of Americának, az ügyintéző megkérdezte, hajlandó-e kifizetni az anyja hitelkártya-tartozását. Mivel Kelleher közölte, hogy tudomása szerint ez nem kötelező, az ügyintéző kifakadt: "Ha az én anyám lett volna, én kifizetném. Ezért vagyunk benne nyakig a mostani válságban: a bankok kénytelenek leírni a befuccsolt hiteleiket."
A Bank of America behajtási osztályának dolgozói tehát nem csak a hitelek visszafizettetésén dolgoznak keményen, de az ügyfelek morális meggyőzésén is. Pedig nem annyira a - mégoly sántító - moralitásról van itt szó: a cég akár 5 000 dollárt is fizet az alkalmazottainak, amennyiben azok sikeresen hajtják be a már leírásra szánt rossz hiteleket.
Azon kívül, hogy a válságról szóló érvelés tökéletesen érzéketlen és hamis, ráadásul a Bank of America azon ügyfelek adódollárjaiból kapott 45 milliárdnyi segélyt, akiknek morális "tanácsokkal" szolgál, hogyan is kéne viselkedniük. A szolgáltatószektorbeli szakszervezet már régóta szeretné elérni, hogy a cég éléről távolítsák el Ken Lewis vezérigazgatót - talán ez lesz az egyike az indokoknak, ha mégis szóba kerül, miért is kéne kirúgni az arrogáns bank első emberét.